Wokół podstawy programowej  
Przegląd najnowszej literatury dostępnej w Bibliotece Pedagogicznej CEN w Białymstoku

  1. Blaski i cienie "nowej" podstawy programowej / Ewa Zielińska // Bliżej Przedszkola. - 2017, nr 9, s. 12-15
  2. Bliżej podstawy programowej / Małgorzata Wróblewska, Małgorzata Małyska, Janusz Woźniak // Życie Szkoły. -  2019, nr 4, s. 2-5
  3. Kompetencje medialne ucznia - uczestnika kultury w świetle wymagań podstawy programowej z języka polskiego / Ilona Copik // W: Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych / red. nauk. Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek. - Kraków 2016. - S. 31-50 (BC  016 eduk. czytelnicza i medialna / 174664)
  4. Medialny hałas wokół programów / Dorota Dziamska // Wychowanie w Przedszkolu. -2019, nr 8, s. 22-24, 26-27
  5. Monitorowanie podstawy programowej przez nauczyciela / Ewa Zielińska // Bliżej Przedszkola. - 2017, nr 10 s. 14-15
  6. Nauczyciel bibliotekarz a nowa podstawa programowa / Anna Puścińska // Biblioteka w Szkole. - 2017, nr 12, s. 5 – 8
  7. Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego : zasady i harmonogram wdrażania, warunki i sposób realizacji, zadania dyrektora i nauczycieli, monitorowanie realizacji podstawy programowej / [Małgorzata Celuch, Wanda Pakulniewicz]. - Warszawa : Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, 2017 (BC   37 / 175344)
  8. O edukacji literackiej (nie tylko dla polonistów) / Andrzej Waśko. - Kraków : Arcana, 2019 (BW 177020)
  9. O tym, dlaczego kolejne podstawy programowe nie mogą określać treści zawartych w podręcznikach dla nauczycieli / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Bliżej Przedszkola. - 2017, nr 6, s. 3
  10. Od podstawy programowej do programu nauczania. Podstawa jako fundament tworzenia programów nauczania / Dorota Dziamska // Życie Szkoły. - 2019, nr 5, s. 17-21
  11. Podstawa programowa a program nauczania, podręcznik, liczba godzin, chronologia : czyli jak efektywnie realizować podstawę programową w klasie siódmej ośmioklasowej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2018-2019 i 2019/2020 / Aneta Sarbinowska-Murawiecka // Wiadomości Historyczne. - 2019, nr 1, s. 43-46
  12. Podstawowe zagadnienia regulujące dobór treści do pracy z dzieckiem w przedszkolu / Dorota Dziamska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2019, nr 5, s. 36-39
  13. Praca z informacją jako przestrzeń do współpracy. Nowa podstawa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej / Anna Puścińska // Biblioteka w Szkole. - 2019, nr 4, dod. Nowa Podstawa Programowa kwiecień 2019, s. 2-9
  14. Rozwijanie myślenia matematycznego - wybór czy konieczność? / Beata Bugajska-Jaszczołt // W: Wychowanie do sukcesu życiowego. - Kielce 2017. - S. 25-36 (BW 176025)
  15. Sposób monitorowania podstawy programowej przez dyrektora / Dariusz Skrzyński.// Bliżej Przedszkola. - 2017, nr 9, s. 6-8
  16. Więcej obaw niż nadziei [Podstawa programowa szkoły ponadpodstawowej] / Żanneta Elżbieta Pilis // Głos Nauczycielski. - 2019, nr 44, s. 12
  17. Wokół nowej i starej podstawy programowej. Refleksje szkolnego polonisty/ Edyta Wójcicka // Język Polski w Gimnazjum. - 2017/2018, nr 1, s. 7 – 16
  18. Wspomaganie powszechnej nauki programowania - czy mozna je znaleźć w podstawach programowych innych przedmiotów niż informatyka? / Małgorzata Rostkowska // Meritum. - 2017, nr 4, s. 8-15

                                                                                                                                       Oprac. Aniela Maciejczuk