Tamara Korniluk, Zdzisława Korolczuk - nauczyciele bibliotekarze Szkoły Podstawowej nr 51 w Białymstoku
Czas: 45 min
Uczestnicy: klasy 5 i 6. Uczniowie z poszczególnych klas wybierają spośród siebie 4-osobową drużynę, która reprezentuje klasę. W bibliotece otrzymują kartę z zadaniami, które mają wykonać.
Współuczestnicy: biblioteka; wybrane sale w których uczą się klasy 1,2,3; świetlica; pokój dyrektora lub wicedyrektorów, pokój pedagogów
Stacje zadaniowe:
Pokój pedagogów
Świetlica
Pokój dyrektor lub wicedyrektorów
Portiernia
Biblioteka
Przebieg gry:
W pokoju pedagogów każda z drużyn układa z wycinków wiersz i odczytuje pedagogowi.
W świetlicy drużyny otrzymują wiersz M. Rusinka:
Harcerz
Czarownica
Pirat
Akrobatka
Astronom
Drużyny zapoznają się z treścią wiersza, przedstawiają paniom z świetlicy i dzieciom tytułową osobę (dostępne będą gadżety), a następnie czytają, starannie interpretując wiersz.
W pokoju Dyrekcji każda z drużyn otrzymują wiersz M. Rusinka, zapoznają się z tekstem i recytują wiersz przed dyrektorką lub wicedyrektorami.
Na portiernie są przygotowane pocięte na części obrazki przedstawiające poetę lub poetkę, drużyny po ułożeniu obrazka uzyskują informację o poecie, którego wiersz mają odczytać w wylosowanej klasie 1-3( 3b-s.17;1b-bibliot.; 2a-kor. w-f; 1d-s.19;1a- s.18)
Drużyny losują w bibliotece sentencje o poezji, które mają zarebusować: