Metody pracy: praca z tekstem, metoda puzzli, elementy pogadanki, pokaz.
Formy nauczania: praca w grupach.
Pomoce dydaktyczne: lista z pytaniami, teksty z bestsellerów, recenzje, książki.
Przebieg lekcji:
1. Czynności organizacyjne.
2. Uświadomienie celu lekcji.
3. Wprowadzenie nowego materiału:
– dzielimy klasę na 3 grupy; pierwsza grupa charakteryzuje tekst z, Hobbita – czyli tam i z powrotem” oraz życie i twórczość Johna Ronalda Reuela Tolkiena druga tekst z, Opowieści o dwóch miastach” oraz życie i twórczość Karola Dickensa, trzecia, Harrego Pottera” oraz życie i twórczość Joanne Kathleen Rowling – uczniowie wypełniają listę z pytaniami. – następnie tworzymy nowe grupy. W każdej nowej grupie musi być przynajmniej po jednej osobie z pierwszej, drugiej i trzeciej grupy. W nowych grupach uczniowie przedstawiają swoim kolegom to, co opracowali wcześniej.
4. Podsumowanie pracy na lekcji:
– 3 wybrane osoby z 1,2 i 3 grupy prezentują dla całej klasy charakterystykę tekstów z bestsselerów oraz życie i twórczość autorów. – uczniowie oceniają, który bestseller przeczytali by najchętniej.
5. Zachęcenie do wypożyczenia bestsellerów z biblioteki szkolnej.