Drukuj

Stare i nowe sposoby promocji czytelnictwa.

Rodzaj/formaBlended learning
Obszar tematycznyBiblioteki szkolne
Liczba godzin30 godz.
OrganizatorOlga Topolewska
Opis

Zainteresowanie książką i czytaniem zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest przyjazne dla odbiorcy otoczenie - stąd w programie moduł poświęcony wystrojowi i promocji biblioteki szkolnej. W obecnych czasach do promocji wykorzystuje się przede wszystkich narzędzia informacyjne - w kursie zostanie zaprezentowany dostępny wszystkim program Microsoft  Office z nie zawsze używanymi funkcjonalnościami. Liczy się również  znajomość literatury dziecięcej i młodzieżowej oraz preferencji czytelniczych uczniów.  Jednakże głównym celem kursu jest  zaprezentowanie, z jednej strony -  sprawdzonych form pracy z czytelnikiem (projekty, konkursy, zajęcia edukacyjne i in.), z drugiej - nietypowych form (happeningi, flash mob, slam poetycki, sesje posterowe, konwenty książkowe i in.). 

Program

1. Promocja i marketing w bibliotece szkolnej. Wystrój wnętrza. Aranżacja przestrzeni biblioteki.
2. Wskaźniki, preferencje, wybory czytelnicze uczniów.
3. Literatura młodzieżowa – rankingi, książki rekomendowane.
4. „Stare metody w nowej odsłonie” - przegląd sprawdzonych inicjatyw czytelniczych .
5. Nietypowe formy promocji czytelnictwa (eventy czytelnicze).
6. Narzędzia komputerowe do promocji biblioteki.


Dostępne terminy

2018-11-21 — 2019-01-30
Termin2018-11-21 — 2019-01-30
15.00
ProwadzącyOlga Topolewska
Harmonogram

Ogólna liczba godzin dydaktycznych szkolenia dla 1 uczestnika wynosi 30 , w tym: 10 on-line  i  20 stacjonarnych. 

Pierwsze spotkanie odbędzie się w dniu 21.11.2018r. ,  terminy pozostałych spotkań zostaną ustalone w grupie uczestników (możliwe spotkania w soboty).

Zakończenie kursu przewidziane jest na 30.01.2019.

Miejsce szkoleniaCentrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku
ul.Złota 4
15-016 Białystok
RejestracjaZapisz się


Powrót