Drukuj

Przestrzenna notatka - pomocą w nauce biologii ucznia o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych.

Rodzaj/formaWarsztaty
Obszar tematyczny... Wszyscy zainteresowani ...
Liczba godzin4 godz.
OrganizatorJoanna Jurczykowska
Forma płatnaNie
Opis

Sposób na ciekawą notatkę? Czas na mapę myśli, czyli...  kreatywne notowanie! Warsztaty uczą szybkiego i efektywnego notowania w postaci mapy skojarzeń. Pozwalają dostrzec związek pomiędzy pracą mózgu a strukturą przestrzennego zapisu. Uczestnicy szkolenia stworzą przykładowe mapy myśli do tekstów biologicznych. Dowiedzą się, w jaki sposób stosować  poznaną formę notowania, wśród uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych, w procesie nauczania biologii. 

 

Program

1. Tradycyjne sposoby notowania (narracyjny, linearny, hierarchiczny).

2. Alternatywny sposób wykonywania notatek w postaci mapy skojarzeń. Stosowane środki językowe, barwy, skojarzenia.

3. Główne zasady przyswajania wiedzy: pierwszeństwa, świeżości, niezwykłości, emocjonalności.

4. Praca mózgu a struktura przestrzennego zapisu. Zróżnicowana dominacja półkul w obszarach funkcjonowania intelektualnego i werbalnego.

5. Wykorzystanie nielinearnego notowania na lekcjach biologii, podczas uczenia się, generowania nowych pomysłów.


Dostępne terminy

2020-10-21
Termin2020-10-21
Godzina16.00
SalaSala 201   -   godz. 15:00
ProwadzącyJoanna Jurczykowska
Harmonogram
Miejsce szkoleniaCentrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku
ul.Złota 4
15-016 Białystok
RejestracjaZapisz się   wolne miejsca: 12


Powrót