Adresatami projektu: „Technologia informacyjno – komunikacyjna (TIK) w edukacji” byli dyrektorzy, nauczyciele informatyki/zajęć komputerowych oraz nauczyciele zainteresowanych wykorzystaniem narzędzi TIK w dydaktyce.
Cel projektu: • Poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystania narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnej w procesach zarządzania szkoła i placówką oświatową • Poszerzenie wiedzy z metodyki pracy z uczniami z wykorzystaniem narzędzi TIK i multimediów: - w celu zwiększenia efektywności pracy dydaktycznej - w celu unikania zagrożeń oraz kształtowania właściwych postaw i nawyków w pracy z komputerem. • Poszerzenie umiejętności nauczycieli do stosowania narzędzi TIK w dydaktyce.
Dla młodego pokolenia Internet i multimedia są oczywistym sposobem poznawania świata, a sala lekcyjna przestaje być jedynym miejscem, w którym uczeń zdobywa wiedzę. Fakt cyfrowego dorastania dzieci i młodzieży nie powinien pozostać obojętny szkole, nauczycielom i rodzicom. Funkcjonowanie uczniów w świecie multimediów powinno być świadome, a rolą nauczyciela jest ukazanie uczniom zarówno pozytywnych jak i negatywnych skutków korzystania z multimediów, zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa cyfrowego oraz przygotowanie dzieci i młodzieży do aktywnego uczestnictwa w społeczeństwie informacyjnym. Również podstawa programowa kształcenia ogólnego, zakłada wykształcenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi na wszystkich etapach edukacyjnych. Ważny aspekt w zarządzaniu szkołą i placówką oświatową stanowią nowoczesne standardy organizacyjne. Prawidłowa i skuteczna realizacja tego typu zagadnień uwarunkowana jest dobrym przygotowaniem kadry zarządzającej oraz nauczycieli.