Aktualności

Edukacja Fundamentalna w Przedszkolu

„Edukacja Fundamentalna w Przedszkolu” to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, skierowany do Przedszkoli, Nauczycieli/Nauczycielek oraz Rodziców z całej Polski.
Ideą programu Edukacji Fundamentalnej jest wszechstronne wspieranie rozwoju dziecka od drugiego do szóstego roku życia, ujednolicenie oddziaływań domu i przedszkola oraz uściślenie współpracy wychowawcy z rodzicami. Program oparty jest na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Zwraca uwagę na osiem rodzajów inteligencji, które dane są człowiekowi od urodzenia. To jednak,  w jakim stopniu i które z nich się rozwiną, zależy w dużej mierze od rodziny, otoczenia oraz szkoły, w której dziecko się wychowuje. Wylicza się więc inteligencje: językową, logiczno-matematyczną, muzyczną, wizualno-przestrzenną, kinestetyczną, interpersonalną i intrapersonalną, oraz ruchową, które mają bezpośredni wpływ na sukcesy szkolne i życiowe dzieci.  Nauka staje się bardziej skuteczna, gdy można połączyć różne sposoby uczenia w taki sposób, aby dziecko mogło się rozwijać wszechstronnie. Dlatego w programie tak duży nacisk położono na rozwój inteligencji wielorakich.
Program Edukacja Fundamentalna w Przedszkolu można realizować równolegle z tradycyjnymi programami wychowania przedszkolnego, ponieważ głównym celem jest osiągnięcie przez dziecko zadowolenia z wykonywanej pracy, chęć podejmowania wyzwań, praca w zespole oraz kreatywność.
Innowacyjność programu potwierdza ścisła i świadoma współpraca nauczycieli/nauczycielek z rodzicami. Nauczyciele/nauczycielki i rodzice otrzymują zestaw najnowocześniejszych narzędzi edukacyjnych odpowiadających najnowszym badaniom dotyczącym oddziaływania na strefy rozwojowe dzieci. Program działa w sposób interdyscyplinarny angażując do współpracy rodziców i nauczycieli/nauczycielki.  Dzięki tak ważnej dla wszystkich współpracy dziecko będzie w maksymalnym stopniu przygotowane do podjęcia nauki w szkole, jak również zbuduje w sobie siłę i odporność psychiczną ułatwiającą radzenie sobie w sytuacjach stresujących.
Projekt realizowany jest przez Fundację Instytut Nowoczesnej Edukacji oraz Edukację Pro Futuro Sp. z o.o. od grudnia 2012 roku i trwać będzie do końca października 2014 roku. W projekcie udział bierze 80 przedszkoli, 160 Nauczycieli/Nauczycielek oraz około 1600 Rodziców. Zapraszamy wszystkich do obejrzenia fotorelacji z wdrażania Programu Edukacji Fundamentalnej w Przedszkolach w całej Polsce oraz do czerpania inspiracji z pomysłów na nowe zabawy i scenariusze zajęć.
Więcej informacji oraz piękne, kolorowe i ciekawe fotorelacje na stronie:
www.edukacjafundamentalna.edu.pl