Placówka akredytowana przez Podlaskiego Kuratora Oświaty decyzją SPiKU.5470.2.2020 z dnia 13 lipca 2020 r.
Drukuj
Design thinking w edukacji
Rodzaj/forma
Kurs doskonalący blended learning
Obszar tematyczny
Szkolenia ogólnotematyczne
Liczba godzin
16 godz.
Organizator
Kamilla Przychodzień
Forma płatna
600 zł
Opis
Celem szkolenia Design thinking jest poznanie kreatywnejmetody rozwiązywania problemów, generowania pomysłów i tworzenia innowacji. Pozwala ona na rozwój kompetencji kluczowych, innowacyjności i kreatywności uczniów. Wpisuje się w Kierunki polityki oświatowej państwa:
Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.
Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.
Design thinking nazywane jest ludzką metodą pracy z zespołem. Dzięki temu, że zaczynamy od empatii i punktem wyjścia procesu są realne potrzeby użytkowników, daje on praktyczne i pożądane efekty. Bazujemy na pracy zespołowej zróżnicowanych, interdyscyplinarnych grup – korzystamy z różnych doświadczeń, perspektyw i zdolności. Dzięki temu podczas fazy diagnozy potrzeb i generowania pomysłów pojawiają się zaskakujące i nieszablonowe pomysły.
Proces zakłada również wielokrotne prototypowanie, testowanie i ulepszanierozwiązania. Dzięki temu produkt końcowy jest sprawdzony i realny do wdrożenia.