Drukuj

Pedagogika Marii Montessori w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej

Rodzaj/formaKurs komercyjny
Obszar tematycznyEdukacja wczesnoszkolna/wychowanie przedszkolne
Liczba godzin60 godz.
OrganizatorRyszard Chodyniecki
Forma płatna700 zł
Opis

Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku

serdecznie zaprasza

nauczycieli przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej oraz wszystkich zainteresowanych wprowadzaniem elementów pracy montessoriańskiej lub adaptacją metody Marii Montessori w swoich placówkach na 60-godzinny kurs:

„Pedagogika Marii Montessori w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej”

Cele szkolenia:

1. Teoretyczne i praktyczne wprowadzenie w pedagogikę Marii Montessori;
2. Aktywny udział uczestników szkolenia w instruktażach i ćwiczeniach z wykorzystaniem materiału rozwojowego Marii Montessori w zakresie działów obejmujących wychowanie przedszkolne i edukację wczesnoszkolną:

a) ćwiczenia praktyczne dnia codziennego,
b) kształcenie zmysłów,
c) edukacja matematyczna,
d) edukacja językowa,
e) wychowanie dla wszechświata/ wychowanie kosmiczne.

3. Ukazanie możliwości adaptacji i zastosowania materiału rozwojowego M. Montessori w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi;
4. Przybliżenie praktycznych rozwiązań dotyczących organizacji grup i klas Montessori.

Uczestnicy otrzymają: zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, ozdobny certyfikat i materiały edukacyjne na adres mailowy.

Forma: kurs stacjonarny lub w zależności od sytuacji pandemicznej - hybrydowy (część zajęć online).

Liczba godzin: 60

Koszt szkolenia: 700 zł

Opłata za szkolenie:  wpłaty w wysokości 700,00 zł na konto 66 1500 1344 1213 4009 5654 0000  Santander Bank Polska SA z dopiskiem szkolenie "Pedagogika Marii Montessori", imię i nazwisko uczestnika.

 

Zajęcia prowadzą wykwalifikowani instruktorzy pedagogiki Marii Montessori

/FUNDACJA KTO MI DAŁ SKRZYDŁA/

AGNIESZKA DZIERKA

Wykładowca i instruktor na kursach w zakresie pedagogiki Marii Montessori. Od ponad 20 lat zajmuje się szkoleniami  nauczycieli i wychowawców. Posiada międzynarodowe uprawnienia  do prowadzenia kursów, wydane przez Montessori Landesverband NRW e. V. w Niemczech. Ukończyła międzynarodowy kurs Montessori dla wychowawców i nauczycieli akredytowany przez AMI (Międzynarodowe Stowarzyszenie Montessori).
Nauczyciel dyplomowany, praktyk z wieloletnim doświadczeniem pracy w oświacie, głównie jako pedagog  Montessori (przedszkole, szkoła podstawowa oraz edukacja żłobkowa). Bierze czynny  udział w kongresach, konferencjach, warsztatach organizowanych przez krajowe  oraz międzynarodowe  instytucje Montessori. Członek Polskiego Stowarzyszenia Montessori. Prezes Fundacji Kto Mi Dał Skrzydła.

MONIKA MARIOLA KONDRACKA

Nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej, pedagog specjalny, specjalista w zakresie nadzoru pedagogicznego, pracowała jako nauczyciel konsultant d/s edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, dyrektor Szkoły Podstawowej im. Leonarda Prystroma w Tołczach. Założycielka i wiceprezes Fundacji Kto Mi Dał Skrzydła. Posiada międzynarodowy dyplom wychowawców Montessori akredytowany przez AMI (Międzynarodowe Stowarzyszenie Montessori) oraz liczne kursy doskonalące w obszarze koncepcji wychowania  M. Montessori.  Wykładowca i autorka artykułów dotyczących metody Marii Montessori. Od wielu lat dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem prowadząc warsztaty, kursy, szkolenia z zakresu metody Montessori w Polsce i za granicą. Członek Polskiego Stowarzyszenia Montessori.

Program

I. Teoretyczne wprowadzenie w pedagogikę Marii Montessori /wykłady, warsztaty/

  1. Życie i działalność Marii Montessori.
  2. Koncepcja rozwoju dziecka według Montessori.
  3. Kluczowe pojęcia w pedagogice M. Montessori.
  4. Koncepcja „przygotowanego otoczenia”.
  5. Rola i zadania nauczyciela / wychowawcy.
  6. Zasady pedagogiczne Marii Montessori.
  7. Znaczenie obserwacji.
  8. Praca własna dziecka w pedagogice montessoriańskiej. Znaczenie swobodnego wyboru.
  9. Znaczenie praktycznych ćwiczeń dnia codziennego.
  10. Cisza i milczenie w wychowaniu montessoriańskim.
  11. Kształcenie zmysłów według Marii Montessori.
  12. „Duch matematyczny” - kluczem poznania świata według M. Montessori.
  13. Koncepcja rozwoju edukacji językowej według Marii Montessori.
  14. Koncepcja Wychowania dla Wszechświata / Wychowania kosmicznego.
  15. Dziecko z niepełnosprawnością w pedagogice montessoriańskiej. Możliwości terapeutyczne metody Montessori.

II. Praktyczne przykłady organizacji pracy w grupie /klasie Montessori - warsztaty, ćwiczenia praktyczne.

  1. W jaki sposób prezentować materiał rozwojowy?
  2. Aranżacja „przygotowanego otoczenia”.
  3. Organizacja pracy w przedszkolu/szkole – tworzenie grup zróżnicowanych wiekowo, planowanie pracy, organizacja pracy własnej/indywidualnej itp.
  4. Metoda Montessori w edukacji zdalnej.

III. Instruktaże i przykłady pracy, ćwiczenia z materiałem rozwojowym M. Montessori obejmujących wychowanie przedszkolne i edukację wczesnoszkolną w zakresie działów:

  1.  Ćwiczenia praktyczne dnia codziennego: ramki do zapinania, zawiązywania i inne; przelewanie wody, mycie rąk, składanie serwet, czyszczenie butów/metalu, pielęgnacja ciętych kwiatów, nakrywanie do stołu oraz inne materiały.
  2.  Kształcenie zmysłów:

a) wymiary – różowa wieża, brązowe schody, czerwone beleczki, cylindry do osadzania, kolorowe walce, komoda geometryczna, bryły, trójkąty konstrukcyjne;
b) zmysł wzroku /komplety tabliczek barwnych/;
c) zmysł dotyku /zestaw tabliczek dotykowych/;
d) zmysł słuchu /puszki szmerowe/;
e) zmysł smaku /buteleczki smakowe/;
f) zmysł węchu /buteleczki zapachowe/.

3. Edukacja matematyczna:

a) liczenie w zakresie 10 /czerwono- niebieskie beleczki, wrzeciona, cyfry szorstkie, cyfry i czerwone kółeczka;
b) liczenie w zakresie 11- 99, tablica do 100, wprowadzenie do systemu dziesiętnego – złoty materiał.

4. Edukacja językowa: przygotowanie do pisania (metalowe ramki), pisanie (litery szorstkie, ruchomy alfabet), czytanie (pierwsze czytanie, ćwiczenia w czytaniu, czytanie wyrazów, zdań, tekstów, części mowy – wprowadzenie).

5. Wychowanie dla Wszechświata/wychowanie kosmiczne: globusy, mapy puzzlowe, komoda botaniczna, puzzle botaniczne i zoologiczne, cykle życia, edukacja regionalna.


Dostępne terminy

2021-11-27 — 2022-02-26
Termin2021-11-27 — 2022-02-26
SalaSala 103   -   2021-11-27   -   godz. 09:00
Sala 103   -   2021-12-11   -   godz. 09:00
Sala 103   -   2022-01-15   -   godz. 09:00
Sala 103   -   2022-02-12   -   godz. 09:00
Sala 103   -   2022-02-26   -   godz. 09:00
ProwadzącyAgnieszka Dzierka, Monika Mariola Kondracka
Harmonogram

Terminy spotkań: 27.11.2021, 11.12.2021, 15.01.2022, 12.02.2022, 26.02.2022

Zajęcia odbywają się od 9.00 do 19.00

Miejsce szkoleniaCentrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku
ul.Złota 4
15-016 Białystok
RejestracjaZapisz się   wolne miejsca: 7


Powrót