Drukuj

Alternatywne i wspomagające metody komunikacji - od zachowań przedintencjonalnych do komunikacji symbolicznej

Rodzaj/formaWarsztaty
Obszar tematycznyKształcenie specjalne i integracyjne
Liczba godzin4 godz.
OrganizatorAndrzej Cwaliński
Forma płatnaNie
Opis

W trakcie warsztatów uczestnicy poznają biologiczne i środowiskowe determinanty rozwoju umiejętności porozumiewania się oraz nauczą się organizować warunki środowiskowe sprzyjające rozwojowi mowy, języka i komunikacji. Dowiedzą się jakie działania podejmować wobec dziecka (osoby), które:

  • nie dąży do interakcji,
  • nie przejawia potrzeb komunikacyjnych i intencji komunikacyjnej,
  • nie ma ukształtowanego pojęcia stałości przedmiotu i funkcji symbolicznej.

W wyniku zaaranżowanych aktywności, uczestnicy nauczą się w modelować zachowania komunikacyjne.  Będą potrafili różnicować metody nauczania przez obserwację - modelowanie i naśladowanie. Poznają funkcje zachowań komunikacyjnych oraz nauczą się uwzględniać ich rozwój w podejmowanych przez siebie  działaniach.

Program

Dostępne terminy

Brak wolnych terminów.

Powrót