Drukuj

Przegląd metod i programów terapeutycznych wspierających rozwój i funkcjonowanie osób ze spektrum autyzmu (ASD)

Rodzaj/formaSzkolenie członków rady pedagogicznej
Obszar tematycznyKształcenie specjalne i integracyjne
Liczba godzin4 godz.
OrganizatorAndrzej Cwaliński
Forma płatna800 zł
Opis

Ze względów epidemiologicznych szkolenie może zostać zrealizowane w formie online.

Uczestnicy zapoznają  się z popularnymi  metodami i programami terapeutycznymi, których celem jest wspieranie rozwoju i funkcjonowania osób ze spektrum autyzmu. Przyjrzą się koncepcjom, które z różnych perspektyw tłumaczą to zaburzenie rozwojowe. Poczynając od metod uznawanych za tzw. metody dyrektywne, a kończąc na metodach uznawanych za niedyrektywne. Poznają ich charakterystyczne cechy, podobieństwa i różnice. Zrozumieją dlaczego takie, a nie inne działania są w nich promowane. Analizie porównawczej poddane zostaną: Stosowana Analiza Zachowania (ABA), Podejście PYRAMID do Edukacji, program TEACCH, program Son-Rise (metoda Opcji) oraz metoda Growth through Play System (GPS).

Pojęcia kluczowe: samoregulacja, izmy, konsekwencje zachowania, potrzeba zachowania stałości rzeczy, chaos informacyjny, wizualizacja, strukturyzacja, motywacja, system motywacyjny, podpowiedzi, analiza zachowania, wzmacnianie, wygaszanie, funkcjonalnie równoważne zachowanie.

Program

Dostępne terminy

Cały rok szkolny
TerminCały rok szkolny
ProwadzącyAndrzej Cwaliński
Harmonogram
Miejsce szkoleniaPlacówka edukacyjna zamawiająca usługę szkoleniową

RejestracjaZapisz się


Powrót