Drukuj

Skuteczna praca z uczniem ze spektrum autyzmu i ADHD na lekcjach języka angielskiego - kurs e-learningowy

Rodzaj/formaKurs doskonalący
Obszar tematycznyEdukacja językowa
Liczba godzin30 godz.
OrganizatorMarta Cichosz
Forma płatnaNie
Opis

Kurs „Skuteczna praca z uczniem ze spektrum autyzmu lub zespołem ADHD na lekcjach języka angielskiego” organizowany przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku skierowany jest do nauczycieli języka angielskiego oraz studentów kierunków pedagogicznych, którzy chcą poszerzyć swoje umiejętności w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie z dziećmi z ASD i ADHD. Celem kursu jest rozwój kompetencji teoretycznych i praktycznych, umożliwiających dostosowanie metod nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów, co przyczyni się do lepszych efektów edukacyjnych. Kurs ma także na celu wzmocnienie umiejętności komunikacyjnych i organizacyjnych w pracy z uczniami wymagającymi szczególnej uwagi.

Kurs trwa 30 godzin dydaktycznych w formie zajęć e-learningowych i składa się z trzech modułów. Pierwszy dotyczy orzeczeń i opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz dostosowań edukacyjnych. Drugi koncentruje się na pracy z uczniem ze spektrum autyzmu (ASD), omawiając strategie dydaktyczne, organizację przestrzeni i zarządzanie trudnymi sytuacjami. Trzeci moduł poświęcony jest pracy z uczniem z ADHD, w tym metodom angażującym uczniów w naukę, zarządzaniu ich aktywnością oraz ocenianiu postępów. Kurs łączy teorię z praktyką, a uczestnicy po każdym module rozwiązują testy sprawdzające.

Kurs umożliwia nauczycielom lepsze zrozumienie potrzeb uczniów z ASD i ADHD oraz dostarcza narzędzi i strategii do skutecznej pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

 

Program

 

Program kursu: „Skuteczna praca z uczniem ze spektrum autyzmu lub zespołem ADHD na lekcjach języka angielskiego”

Organizator: Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku

Czas trwania: 30 godzin dydaktycznych

Forma zajęć: e-learningowe

Cel kursu:

Celem kursu jest rozwój kompetencji nauczycieli języka angielskiego i studentów kierunków pedagogicznych w pracy z uczniami z ASD i ADHD, umożliwiający dostosowanie metod nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów oraz wzmocnienie umiejętności komunikacyjnych i organizacyjnych w pracy z uczniami wymagającymi szczególnej uwagi.

Struktura kursu:

Kurs składa się z trzech modułów, każdy zakończony jest testem sprawdzającym poziom opanowania materiału przez uczestnika.

Moduł 1: Orzeczenia i opinie poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz dostosowania edukacyjne

Czas trwania: 10 godzin dydaktycznych

Zakres tematyczny:

Orzeczenia i opinie poradni psychologiczno-pedagogicznych:

a) Rodzaje orzeczeń, dokumentacja diagnostyczna, rola w pracy nauczyciela.

Dostosowania edukacyjne

a) Formy dostosowań w nauczaniu języka angielskiego.

b) Przykłady dostosowań materiałów, oceniania, organizacji pracy.

Moduł 2: Praca z uczniem ze spektrum autyzmu (ASD)

Czas trwania: 10 godzin dydaktycznych

Zakres tematyczny:

Zrozumienie ASD.

a) Objawy ASD i ich wpływ na nauczanie:

Strategie dydaktyczne w pracy z uczniem z ASD.

b) Specyficzne instrukcje instrukcje, pomoce wizualne, indywidualne podejście, organizacja przestrzeni klasy

c) Zarządzanie trudnymi sytuacjami, reagowanie na zaburzenia zachowań

Moduł 3: Praca z uczniem z ADHD

Czas trwania: 10 godzin dydaktycznych

Zakres tematyczny:

Zrozumienie ADHD:

a) Objawy ADHD, trudności i mocne strony uczniów, metody angażujące uczniów z ADHD

b) Utrzymanie uwagi, techniki aktywizujące

Zarządzanie aktywnością uczniów z ADHD:

a) Organizacja lekcji, tempo pracy, przerwy aktywnościowe.

Ocena postępów ucznia z ADHD

a) Alternatywne metody oceniania, motywacja, monitorowanie postępów.

Podsumowanie kursu:

Kurs umożliwia nauczycielom zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznej do pracy z uczniami ze spektrum autyzmu i ADHD, dostosowując metody nauczania języka angielskiego do ich indywidualnych potrzeb. Uczestnicy będą mogli zastosować zdobyte umiejętności w pracy z uczniami, poprawiając efektywność nauczania.

Zakończenie kursu:

Po ukończeniu kursu uczestnicy otrzymują certyfikat potwierdzający zdobyte kompetencje.


Dostępne terminy

2025-01-27 — 2025-03-01
Termin2025-01-27 — 2025-03-01
Godzina12
ProwadzącyMarta Cichosz
Harmonogram

Moduł 1: Orzeczenia i opinie poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz dostosowania edukacyjne (10 godzin)

  1. Rodzaje orzeczeń i opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych
  2. Dokumentacja diagnostyczna, rola w pracy nauczyciela
  3. Dostosowania edukacyjne: formy i przykłady
  4. Test sprawdzający i zadania praktyczne

Moduł 2: Praca z uczniem ze spektrum autyzmu (ASD) (10 godzin)

  1. Zrozumienie ASD i jego wpływ na nauczanie
  2. Strategie dydaktyczne w pracy z uczniem z ASD
  3. Organizacja przestrzeni klasy
  4. Zarządzanie trudnymi sytuacjami
  5. Test sprawdzający poziom opanowania materiału

Moduł 3: Praca z uczniem z ADHD (10 godzin)

  1. Zrozumienie ADHD, trudności i mocne strony uczniów
  2. Metody angażujące uczniów z ADHD w proces nauczania
  3. Zarządzanie aktywnością uczniów z ADHD
  4. Ocena postępów ucznia z ADHD
  5. Test sprawdzający i zadania praktyczne

Podsumowanie kursu:

Po zakończeniu kursu uczestnicy otrzymują certyfikat potwierdzający zdobyte kompetencje w pracy z uczniami z ASD i ADHD w kontekście nauczania języka angielskiego.

Miejsce szkoleniaPlatforma e-learningowa Moodle
RejestracjaZapisz się


Powrót