Drukuj

Innowacja i eksperyment w praktyce szkolnej (przewodnik dla nauczycieli języków obcych) - kurs e-learningowy

Rodzaj/formaKurs doskonalący
Obszar tematycznyEdukacja językowa
Liczba godzin30 godz.
OrganizatorMarta Cichosz
Forma płatnaNie
Opis

30-godzinny kurs e-learningowy „Innowacja i eksperyment w praktyce szkolnej (przewodnik dla nauczycieli języków obcych)” ma na celu zapoznanie nauczycieli języków obcych oraz studentów kierunków pedagogicznych z pojęciem innowacji pedagogicznej i eksperymentu edukacyjnego oraz z aktami prawnymi regulującymi innowacje w polskim systemie edukacji.

Uczestnicy kursu nauczą się tworzyć dokumentację innowacji, zrozumieją ich rolę w pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz poznają metody wspierające rozwój umiejętności miękkich u uczniów z niepełnosprawnościami. Kurs wprowadzi również nowoczesne metody nauczania, takie jak gamifikacja, w kontekście nauki języka angielskiego.

Kurs składa się z trzech modułów. Pierwszy omawia pojęcie innowacji i eksperymentu pedagogicznego w kontekście prawa oświatowego oraz proces ich wdrażania i dokumentowania. Drugi moduł dotyczy innowacji w pracy z uczniami o różnych potrzebach edukacyjnych, w tym metod kooperacyjnego nauczania, tutoringu rówieśniczego oraz wykorzystania technologii w edukacji. Trzeci moduł przedstawia przykład innowacji w nauczaniu języka angielskiego z zastosowaniem gamifikacji.

Kurs przygotowuje nauczycieli do wdrażania innowacji w szkołach, rozwijania kompetencji językowych oraz stosowania nowoczesnych metod pracy z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Uczestnicy kursu zdobywają wiedzę na temat rodzajów innowacji pedagogicznych, ich wpływu na rozwój uczniów i narzędzi wspierających ich wdrażanie, w tym także w kontekście edukacji włączającej. Po ukończeniu kursu (pozytywnym zaliczeniu testów sprawdzających). uczestnicy będą w stanie tworzyć dokumentację innowacji i skutecznie wdrażać innowacyjne rozwiązania w swojej pracy.

Program

Program kursu e-learningowego „Innowacja i eksperyment w praktyce szkolnej (przewodnik dla nauczycieli języków obcych)” – 30 godzin

Celem kursu „Innowacja i eksperyment w praktyce szkolnej (przewodnik dla nauczycieli języków obcych)” jest przygotowanie nauczycieli języków obcych oraz studentów kierunków pedagogicznych do wdrażania innowacji pedagogicznych i eksperymentów edukacyjnych w swojej pracy. Kurs umożliwia zdobycie wiedzy o regulacjach prawnych dotyczących innowacji, metodach wspierających uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz nowoczesnych metodach nauczania, takich jak gamifikacja. Uczestnicy nauczą się tworzyć dokumentację innowacyjną, rozwijać kompetencje językowe i stosować nowoczesne podejścia w edukacji, w tym edukacji włączającej.

Moduł 1: Innowacja i eksperyment edukacyjny w świetle prawa oświatowego (12 godzin)

  1. Wprowadzenie do innowacji i eksperymentu edukacyjnego
    • Definicje innowacji i eksperymentu edukacyjnego.
    • Rodzaje innowacji i ich znaczenie w kontekście pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
  2. Akty prawne regulujące innowacje w edukacji
    • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe i jej wpływ na wprowadzanie innowacji pedagogicznych.
    • Procedury zatwierdzania innowacji w szkole: wymagania formalne i merytoryczne.
    • Dokumentacja innowacji pedagogicznych: przygotowanie, składanie i zatwierdzanie w szkole.
  3. Wdrażanie innowacji w szkole
    • Proces wdrażania innowacji pedagogicznych w praktyce szkolnej.
    • Przygotowanie dokumentacji zgodnie z wymaganiami prawnymi.
    • Procedury zgłaszania innowacji do Rady Pedagogicznej i monitorowanie realizacji.

Test sprawdzający po module 1 (weryfikacja poziomu opanowania materiału).

Moduł 2: Innowacja a uczniowie ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi (12 godzin)

  1. Innowacje w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych
    • Wspieranie uczniów z różnymi trudnościami w nauce, w tym z niepełnosprawnościami i zaburzeniami rozwojowymi.
    • Dostosowania edukacyjne w kontekście innowacji pedagogicznych.
    • Strategie wspierania uczniów z ADHD, spektrum autyzmu, dysleksją i innymi trudnościami.
  2. Metody kooperacyjnego nauczania i tutoringu rówieśniczego
    • Praca w grupach i rola nauczyciela w procesie kooperacji.
    • Przykłady metod kooperacyjnych i ich wykorzystanie w nauczaniu języków obcych.
    • Korzyści z nauczania kooperacyjnego i tutoringu rówieśniczego dla uczniów o zróżnicowanych potrzebach.
  3. Zastosowanie technologii wspierających innowacje w edukacji
    • Narzędzia technologiczne w edukacji: platformy e-learningowe, aplikacje mobilne.
    • Przykłady nowoczesnych technologii wspierających nauczanie uczniów z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
    • Wykorzystanie narzędzi online w nauczaniu języków obcych: Kahoot, Quizlet, Google Classroom.

Test sprawdzający po module 2 (weryfikacja poziomu opanowania materiału).

Moduł 3: Przykład innowacji pedagogicznej „Angielski z elementami gry. Nowa era edukacji” (6 godzin)

Gamifikacja w nauczaniu języka angielskiego – metody i narzędzia

    • Tworzenie gier edukacyjnych i elementów rywalizacji w lekcjach języka angielskiego.
    • Narzędzia wspierające gamifikację: Kahoot, Quizlet, Duolingo, itp.
    • Korzyści płynące z gamifikacji w nauce języków obcych i wyzwań związanych z jej wdrażaniem.

Czas trwania kursu: 30 godzin
Po ukończeniu kursu uczestnicy będą w stanie tworzyć, dokumentować oraz wdrażać innowacje pedagogiczne w swojej pracy, ze szczególnym uwzględnieniem metod pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi, takich jak gamifikacja, w nauczaniu języków obcych


Dostępne terminy

2025-01-27 — 2025-03-01
Termin2025-01-27 — 2025-03-01
Godzina12
ProwadzącyMarta Cichosz
Harmonogram

Harmonogram kursu e-learningowego „Innowacja i eksperyment w praktyce szkolnej (przewodnik dla nauczycieli języków obcych)” – 30 godzin

Moduł 1: Innowacja i eksperyment edukacyjny w świetle prawa oświatowego (12 godzin)

  1. Wprowadzenie do innowacji i eksperymentu edukacyjnego
    • Definicje innowacji i eksperymentu edukacyjnego.
    • Rodzaje innowacji w edukacji.
  2. Akty prawne regulujące innowacje w edukacji)
    • Ustawa Prawo oświatowe i procedury wprowadzania innowacji w szkole.
    • Dokumentacja innowacji pedagogicznych.
  3. Wdrażanie innowacji w szkole
    • Proces wdrażania innowacji i procedury zatwierdzania.

Test sprawdzający po module 1 (weryfikacja opanowania materiału).

Moduł 2: Innowacja a uczniowie ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi (12 godzin)

  1. Innowacje w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych
    • Wspieranie uczniów z trudnościami w nauce.
    • Dostosowania edukacyjne i strategie wsparcia.
  2. Metody kooperacyjnego nauczania i tutoringu rówieśniczego
    • Praca w grupach i tutoring rówieśniczy w kontekście innowacji.
  3. Zastosowanie technologii wspierających innowacje
    • Narzędzia technologiczne w edukacji, wspierające uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi.

Test sprawdzający po module 2 (weryfikacja opanowania materiału).

Moduł 3: Przykład innowacji pedagogicznej „Angielski z elementami gry. Nowa era edukacji” (6 godzin)

  1. Gamifikacja w nauczaniu języka angielskiego
    • Metody i narzędzia gamifikacji w nauczaniu języków obcych.
    • Przykłady zastosowania gamifikacji i wyzwań w edukacji.
Miejsce szkoleniaPlatforma e-learningowa Moodle
RejestracjaZapisz się


Powrót