Placówka akredytowana przez Podlaskiego Kuratora Oświaty decyzją SPiKU.5470.2.2020 z dnia 13 lipca 2020 r.
Drukuj
„DZIECKO Z DEPRESJĄ W SZKOLE”- PROFILAKTYKA ZDROWIA PSYCHICZNEGO W OKRESIE PANDEMII – online
Rodzaj/forma
Kurs komercyjny
Obszar tematyczny
Kadra kierownicza
Liczba godzin
4 godz.
Organizator
Kamilla Łaguna-Raszkiewicz
Forma płatna
200 zł
Opis
Liczba godzin: 4 godziny dydaktyczne
Forma płatna: 200 zł (nr konta znajduje się na stronie internetowej CEN w zakładce "kontakt". Wpłaty należy dokonać na tydzień przed datą szkolenia)
Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że na depresję może cierpieć nawet 0,3% dzieci w wieku przedszkolnym, 2% dzieci w młodszych klasach szkoły podstawowej i 4–8% nastolatków. Niestety, w Polsce również zaburzenia emocjonalne, w tym depresja stają się jednym z najpowszechniejszych problemów zdrowotnych wśród nastolatków. Szacuje się, że nawet u 20 procent młodych osób, przed ukończeniem 18 lat wystąpią zaburzenia depresyjne, a już co trzeci nastolatek może mieć objawy tej choroby.
Depresję czasem trudno jest odróżnić od buntu młodzieńczego, czy typowych zachowań okresu adolescencji. Wiąże się z tym wiele niebezpieczeństw, a najgroźniejszym jest ryzyko podjęcia próby samobójczej przez nastolatka. Dlatego podczas szkolenia dokładnie omówione zostaną symptomy depresji u dzieci i młodzieży, które różnią się od powszechnie znanych, w celu rozpoznawania jej u uczniów. Przedstawione zostaną sposoby reagowania, pomocy i pracy z dziećmi z podejrzeniem depresji.
Adresaci: Dyrektorzy szkół, wszyscy zainteresowani.
Cele ogólne: głównym celem szkolenia jest nauka rozpoznawania symptomów problemów emocjonalnych, w tym przede wszystkim depresji u dzieci i młodzieży oraz strategii pomocy i sposobów pracy z uczniami.
Prowadząca: mgr Anna Polak - psycholog, pedagog, socjoterapeutka, certyfikowana trenerka, terapeutka w nurcie terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Od 25 lat zawodowo związana z dziećmi i młodzieżą, której pomaga w trudnościach oraz wspiera w rozwoju. Pracuje w szkole podstawowej i prywatnym gabinecie psychologicznym. Wspiera również rodziców w budowaniu dobrych relacji z własnymi dziećmi, pomaga w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
Jest absolwentką:
psychologii organizacji i zarządzania, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, socjoterapii, terapii pedagogicznej, Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach II stopnia, Studium Psychoprofilaktyki.
Ukończyła kursy specjalistyczne, m.in.: Kurs trenerski, ukończony certyfikatem, TSR w pracy z dziećmi i rodziną, TSR w pracy z młodzieżą i rodziną, Praca z rodziną w obliczu rozwodu. Trening Umiejętności Społecznych (TUS),ukończony z certyfikatem, Uczeń z Zespołem Aspergera, Terapia poznawczo - behawioralna, Motywowanie do współpracy ii eliminowanie zachowań niepożądanych w pracy z dziećmi. Techniki behawioralne w pracy wychowawczej, Zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży - diagnoza i pomoc psychologiczna, Zaburzenia psychiczne u dzieci - wybrane problemy, Diagnozowanie i korygowanie zaburzonych zachowań dzieci, Profilaktyka uzależnień behawioralnych, Leczenie zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży - zastosowanie terapii poznawczo - behawioralnej w praktyce.
Uczestnicy szkolenia: grupa do 18 osób.
Zapisy odbywają się poprzez platformę internetową. O uczestniczeniu w warsztatach decyduje kolejność rejestracji.
Proponowany termin warsztatów: po zebraniu się grupy (w godz.16.00-19.00).
Komunikator: ZOOM.
Program
Krótka charakterystyka nastolatków w okresie adolescencji.
Czym jest depresja młodzieńcza?
Objawy depresji u dzieci i młodzieży.
Jak rozpoznać, czy dziecko choruje na depresję?
Strategie pomocy uczniom z podejrzeniem lub zdiagnozowaną depresją.