Rodzaj/forma | Warsztaty |
---|---|
Obszar tematyczny | Kadra kierownicza |
Liczba godzin | 5 godz. |
Organizator | Kamilla Łaguna-Raszkiewicz |
Forma płatna | 270 zł |
Opis | Dyrektorzy placówek oświatowych często mają wątpliwości, kiedy są przydzielane zajęcia specjalistyczne, a kiedy rewalidacyjne, a kiedy jedne i drugie. Warto pamiętać, że rodzaj zajęć powinien wynikać z wydanej opinii lub orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego przez Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczną oraz być określony w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym, czy diagnozie opracowanej przez zespół pedagogiczno-psychologiczny dla konkretnego ucznia. Adresaci: szkolenie adresowane jest do osób pracujących w placówkach oświatowych: tj. do Dyrektorów i kadry zarządzającej, a także do kadry JST odpowiedzialna za nadzór administracyjno-finansowy nad placówkami oświatowymi, a także do pracowników placówki oświatowej: tj. Wychowawców, Nauczycieli, Realizatorów, Specjalistów, Pedagogów, Psychologów, Logopedów i Terapeutów itp. Celem praktyczno-prawnym warsztatu będzie: - zapoznanie uczestników z najnowszymi regulacjami prawnymi dotyczącymi udzielania oraz organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz kształcenia specjalnego uczniom w placówce oświatowej, - omówione zostaną szczegółowo w aspekcie prawno-praktycznym: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz dwa rozporządzenia (ich części wspólne i różnice) tj. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. - wymagania prawne i kontrole z zakresu nadzoru pedagogicznego i prawno- finansowe: sprawozdawczość prawno-finansowa z zakresu kształcenia specjalnego i pomocy psychologiczno-pedagogicznej e systemie SIO2 - interpretacja zapisów w opiniach i orzeczeniach Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych – popełniane błędy i dobre praktyki, - stan zatrudnienia i kwalifikacje specjalistów ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego i odpowiedni przydział zadań, - zasady dotyczących organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego, - dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego, monitorowania i ewaluacji, Uwaga: w trakcie zdalnych zajęć zaplanowana jest dyskusja, komentarze do omawianych problemów. Uczestnicy otrzymają uaktualniony wykaz podstaw prawnych do opinii, orzeczeń wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne oraz zaktualizowana dokumentację w ramach realizacji zadań z tego zakresu. Forma warsztatu: wykład interaktywny połączony z praktycznym warsztatem. Materiały z warsztatu: po warsztacie wszyscy uczestnicy otrzymują pakiet merytorycznych materiałów warsztatowych w formie elektronicznej oraz imienne certyfikaty ukończenia praktycznego warsztatu. Czas trwania warsztatu on-line: 5 h dydaktycznych Forma płatna: 270 zł (nr konta znajduje się na stronie internetowej CEN w zakładce "kontakt". Wpłaty należy dokonać na tydzień przed datą szkolenia). Uczestnicy szkolenia: min. 12 osób Termin: zostanie ustalony po zebraniu się grupy (w godzinach: 8.00-13.00). Prowadząca: Renata Tomczyk – ekonomista; strateg, konsultant, doradca i trener zarządzania administracją i coach oświatowy. Doświadczony edukator i doradca w oświacie. Prowadzi szkolenia z prawa oświatowego i prawa pracy, Systemu Informacji Oświatowej, prawa administracyjnego i ochrony danych osobowych, bezpieczeństwa i promocji placówki oświatowej, organizacji pracy szkoły tj. konstruowanie arkusza organizacyjnego. Od ponad 15 lat wspiera przedstawicieli Administracji Publicznej, poprzez dedykowane projekty doradcze w obszarze zarządzania dokumentacją pracowniczą, kancelaryjną, systemami informatycznymi, kontrolą zarządczą jak również prawidłowego zarządzania organizacją samorządową. Od 2016 r. jest praktykiem i ekspertem w zakresie szkoleń, warsztatów i analiz baz SIO2. |
Program | Część I – Prawo i praktyka organizowania i realizacji kształcenia specjalnego i pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce
Część II – Prawo i kontrola zewnętrzna realizacji kształcenia specjalnego i pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce
|