Edukacja wielojęzyczna 

Literatura dostępna w Bibliotece Pedagogicznej CEN w Białymstoku

Wydawnictw zwarte:

  1. Czy tandem językowy jest miejscem idealnym dla międzykulturowego nauczania i uczenia się? / Pawłowska Agnieszka, W: Wielojęzyczność i międzykulturowość na lekcji języka obcego: między teorią a praktyką nauczania / redakcja Anna Jaroszewska, Beata Karpeta-Peć, Maciej Smuk, Joanna Sobańska, Jolanta Sujecka-Zając, - Warszawa 2016. - S. 273-286 (BW BW 176149) 
  2. Dwujęzyczność, wielojęzyczność i wielokulturowość: edukacja i globalizacja / redakcja naukowa: Kamila Kuros-Kowalska, Iwona Loewe, Natalia Moćko. - Gliwice; Niezdrowice: Komlogo Piotr Gruba 2017 (BW 176015) 
  3. Edukacja otwarta na języki: różnojęzyczność w teorii i praktyce / Marta Kotarba-Kańczugowska. - Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015 (BW 177455) 
  4. Kilka refleksji na temat rozwijania kompetencji wielojęzycznej z wykorzystaniem narzędzi technologii Web 2.0 / Posiadała Katarzyna, W: Wielojęzyczność i międzykulturowość na lekcji języka obcego. - Warszawa 2016. - S. 111-126 (BW 176149) 
  5. Kształtowanie kompetencji różnojęzycznej na poziomie wczesnej edukacji / Kotarba-Kańczugowska Marta, W: Children in the postmodern world. - Poznań 2014. - S. 189-210 (BW 175040) 
  6. Logopedia międzykulturowa / redakcja naukowa: Ewa Czaplewska. - Gdańsk: Harmonia Universalis, 2018 (175871) 
  7. Nabywanie języków trzecich i kolejnych oraz wielojęzyczność: aspekty psycholingwistyczne (i inne) / Zofia Chłopek. - Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2011 (BW 169086) 
  8. Różne języki w przestrzeni edukacyjnej - przesada czy konieczność? / Kotarba-Kańczugowska Marta, W: Wyzwania współczesnej edukacji przedszkolnej. - Warszawa 2013. - S. 81-105 (BW 170874) 
  9. Wielojęzyczni: studenci niesłyszący i słabosłyszący w procesie uczenia się i nauczania języków obcych / Domagała-Zyśk Ewa. - Lublin: Wydawnictwo KUL 2013 (BW 170583) 
  10. Wielojęzyczność i międzykulturowość na lekcji języka obcego: między teorią a praktyką nauczania / redakcja Anna Jaroszewska, Beata Karpeta-Peć, Maciej Smuk, Joanna Sobańska, Jolanta Sujecka-Zając. - Warszawa: Instytut Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2016 (BW 176149) 
  11. Wielojęzyczność jako cel współczesnego kształcenia językowego: potencjał i rzeczywistość szkolna / Myczko Kazimiera, W: Wielojęzyczność i międzykulturowość na lekcji języka obcego: między teorią a praktyką nauczania / red. Anna Jaroszewska [i in.]. - Warszawa 2016. - S. 11-24  (BW 176149) 
  12. Wybrane zagadnienia diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności / [Krystian Barzykowski et al.]. -  Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013 (BW 178003) 

Artykuły z czasopism:

  1. Jak kształtować umiejętności językowe u podopiecznych wielojęzycznych? : praktyczne wskazówki / Czapla Joanna // Forum Logopedy. - 2022, nr 7-8, s. 5-10 
  2. Jak uczyć jednego języka obcego z wykorzystaniem drugiego / Forgiel Izabella // Języki Obce w Szkole. - 2019, nr 5, s. 15-17 
  3. Miejsce języka polskiego w życiu dziecka wielojęzycznego / Kędzia Marta // Edukacja Wczesnoszkolna 2022/2023, nr 2, s. 23-32 
  4. Multikulturowość w zaciszu gabinetu logopedy szkolnego: z praktyki logopedy / Brych Anna // Forum Logopedy. - 2022, nr 7-8, s. 21-25 

Oprac. Emilia Chojnowska