Outdoor education – nauka w terenie

Wydawnictwa zwarte:

  1. (Nie)obecność outdoor education w kształceniu szkolnym / Renata Michalak, Teresa Parczewska; [recenzent prof. dr hab. Ewa Filipiak]. - Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2019 (BW 177615)
  2. "Outdoor education" jako specyficzna cecha programu edukacji w Norwegii / Anna Mańkowska// W: Społeczeństwo i edukacja: teorie a implikacje praktyczne / red. nauk. Andrzej Ćwikliński, Mariusz Przybyła. - Poznań 2015. - S. 135-144 (BW 174367)
  3. Pedagogika przeżyć / Werner Michl ; przekł. Dariusz Kozieł. - Kraków: WAM, 2011 (BW 167355)
  4. W dziką stronę: rozmowy o edukacji w przyrodzie / [red. Agnieszka Gaszyńska, Gosia Świderek]. - Łódź: Ośrodek Działań Ekologicznych "Źródła", 2016 (BW 174140)

Artykuły z wydawnictw ciągłych:

  1. Cztery pory roku w życiu przedszkolaka - przykładowy scenariusz projektu / Beata Morkisz// Wychowanie w Przedszkolu 2022, nr 4, s. 13-15
  2. Edukacja outdoor w Norwegii - od szoku do fascynacji / Ewa Skwarka// Wczesna Edukacja. - 2018, nr 3, s. 30-33
  3. Edukacja przygodowa z perspektywy krajów o bogatej tradycji outdoor & adventure education / Agnieszka Koszałka -Silska// Kwartalnik Pedagogiczny. - 2019, nr 4, s. 170-182
  4. Elementy pedagogiki outdoorowej w nauczaniu fizyki / Kazimierz Mikulski// Fizyka w Szkole z Astronomią. - 2022, nr 2, s. 39-43
  5. Jak przygotować zajęcia terenowe? - od założeń norweskich do polskiej praktyki szkolnej / Anna Witkowska-Tomaszewska// Nauczanie Początkowe. - R. 40, nr 4 (2016/2017), s. 56-63
  6. Kąpiele leśne, czyli jak zafascynować dzieci naturą: propozycje zabaw / Iwona Karpińska// Życie Szkoły. - 2021, nr 5, s. 45-50
  7. (Nie)wykorzystany potencjał outdoor education : wybrane aspekty badań / Teresa Parczewska// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2019, nr 5, s. 50-58
  8. "Outdoor education" jako innowacyjne podejście w edukacji przyrodniczo-ekologicznej / Aleksandra Suska, Milena Stolarczyk// Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 4, s. 22-29
  9. Outdoorowe formy oddziaływania w terapii dzieci z ASD / Małgorzata Gosztyła// Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2022, nr 4, s. 48-52
  10. Outdoor Learning, czyli nauka w plenerze / Sylwia Ernstzen// Życie Szkoły. - R. 67, nr 3 (2012), s. 30-31
  11. Pedagogika przygody - jak zorganizować naukę w terenie / Aleksandra Kubala-Kulpińka// Biologia w Szkole. - 2019, nr 6, s. 34-38
  12. Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, czyli propozycje edukacji środowiskowej poza murami szkoły / Joanna Lipka, Bogdan Majewski// Meritum. - 2018, nr 2, s. 46-49
  13. Przyroda jako wartość dla przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji / Ligia Tuszyńska, Magdalena Kołodziejska// Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. - R. 57, nr 4 (2017), s. 43-53.
  14. Scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla klasy II z wykorzystaniem podejścia "outdoor education" / Miroława Parlak, Milena Stolarczyk// Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 4, s. 70-76
  15. Spring time - outdoor time! / Monika Niedźwiecka// Wychowanie w Przedszkolu. - 2019, nr 3, s. 56-59
  16. Summer outdoor games and ideas : czyli zajęcia językowe w plenerze / Katarzyna Niemiec// Bliżej Przedszkola 2022, nr 5, s. 36-39
  17. Szkolenia outdoor a edukacja przez przygodę / Jacek Woźniak// Kwartalnik Pedagogiczny. - R. 61, nr 2 (2016), s. 160-175
  18. Szkolny rezerwat przyrody / Hanna Będkowska// Przyroda Polska. - 2020, nr 4, dod. Biuletyn EKO - edukacyjny nr 4, s. 2-3
  19. Wykorzystanie koncepcji "outdoor education" we współczesnej szkole (na podstawie doświadczeń zdobytych podczas pobytu w Hiszpanii i Danii) / Aleksandra Suska, Milena Stolarczyk// Nauczanie Początkowe. - 2016/2017, nr 4, s. 45-55
  20. "Za progiem": wartości edukacyjne uczenia się dzieci w plenerze / Jolanta Andrzejewska// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 2, s. 42-53
  21. Zajęcia poza salą lekcyjną integralną częścią procesu edukacyjnego w klasach początkowych: walory i ograniczenia / Katarzyna Pluta// Nauczanie Początkowe. - 2015/2016, nr 4, s. 69-79
  22. Zajęcia w lesie - realizowane przez nauczyciela / Łukasz Tyburski// Biologia w Szkole. - 2016, nr 5, s. 46-49
  23. Zamień długopis na lupę - doświadczanie, eksperymentowanie, obserwowanie, czyli jak wprowadzić dziecko w świat przyrody / Aleksandra Kubala-Kulpińska// Biologia w Szkole. - 2019, nr 2, s. 35-40

Oprac. Emilia Chojnowska