Praca z dzieckiem/uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Zajęcia specjalistyczne.

Literatura dostępna w Bibliotece Pedagogicznej CEN w Białymstoku

  1. ABC pedagoga specjalnego : razem łatwiej : nowe doświadczenia / Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska ; [współpraca: Alicja Krztoń].- Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015 ( BW 172426, BW 172614, BC 376 / 172425)
  2. Biologiczno-społeczne uwarunkowania specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów o zaburzonej tożsamości płciowej / Karolina Czerwiec, Katarzyna Potyrała// W: Teoretyczne i praktyczne konteksty specjalnych potrzeb edukacyjnych / red. Jolanta Rybska-Klapa, Hanna Stępniewska-Gębik .- Kraków : Wydawnictwo Libron-Filip Lohner, 2016.- S.57-76 ( BC 376 / 173635)
  3. Boże Narodzenie : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Justyna Janosz, Małgorzata Kurowska.- Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014 ( BW 171853)
  4. Ćwiczę, myślę, rozwijam się : trening mowy i myślenia u dzieci z zaburzeniami komunikacji / Marzena Fenert .- Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2017 ( BW 175607)
  5. Diagnoza i interwencja behawioralna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Sławomir Trusz // W: Teoretyczne i praktyczne konteksty specjalnych potrzeb edukacyjnych / red. Jolanta Rybska-Klapa, Hanna Stępniewska-Gębik .- Kraków : Wydawnictwo Libron-Filip Lohner, 2016 S.11-38 ( BC 376 / 173635)
  6. Diagnoza i interwencja behawioralna dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Sławomir Trusz // W: Teoretyczne i praktyczne konteksty specjalnych potrzeb edukacyjnych / red. Jolanta Rybska-Klapa, Hanna Stępniewska-Gębik .- Kraków : Wydawnictwo Libron-Filip Lohner, 2016 S.11-38 ( BC 376 / 173635)
  7. Diagnoza i rewalidacja indywidualna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Marzeny Klaczak i Piotra Majewicza .- Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2006 Białystok ( BW 165839, BW 169112, BC 376 / 160332 )
  8. Diagnoza i wspomaganie dzieci z zaburzeniami percepcji wzrokowej / Joanna Miecznik-Warda//W: Diagnozowanie i terapia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / red. Ewa Smak, Agnieszka Włoch , Mariusz Garbiec .-Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2015.- S.175-186 ( BW 173494, BW 174945)
  9. Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa .-Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014 ( BW 171526, BW 171659, BW 174657 , BC 376 / 171658 )
  10. Diagnozowanie i terapia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod redakcją Ewy Smak, Agnieszki Włoch, Mariusza Garbca .- Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2015 ( BW 173494, BW 174945 )
  11. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : I etap edukacyjny / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Cecylia Mach, Krystyna Szczepańska .- Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017 ( BW 174996 )
  12. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : II etap edukacyjny / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Cecylia Mach, Krystyna Szczepańska .- Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017 ( BW 174997 )
  13. Drama w kształceniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Kinga Sobieszczańska // W: Teoretyczne i praktyczne konteksty specjalnych potrzeb edukacyjnych / pod redakcją Jolanty Rybskiej- Klapy, Hanny Stępniewskiej- Gębik .- Kraków : Wydawnictwo Libron- Filip Lohner, 2016.- S.93-102 ( BC 376 / 173635 )
  14. Dydaktyka specjalna : od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych / redakcja naukowa Joanna Głodkowska .- Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017 ( BC 376 / 175416 )
  15. Dydaktyka specjalna : od wzorca do interpretacji / Joanna Głodkowska .- Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017 (BC 376 / 175417 )
  16. Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : podręcznik akademicki / pod red. Joanny Głodkowskiej .- Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2012 ( BW 169914, BW 169915, BW 169916, BW 172671, BW 172672, BC 376 / 169913 )
  17. Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych - implikacje dydaktyczne i wychowawcze / red. nauk. Danuta Umiastowska, Jolanta Gebreselassie ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim .- Gorzów Wielkopolski : Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Jakuba z Paradyża, 2014 ( BC 376 / 172106 )
  18. Dziecko krzywdzone - obraz zaburzeń rozwojowych w kontekście jego startu szkolnego i dalszej edukacji / Joanna Miarka, Dorota Łasak// W: Teoretyczne i praktyczne konteksty specjalnych potrzeb edukacyjnych / red. Jolanta Rybska-Klapa, Hanny Stępniewska-Gębik .-Kraków : Wydawnictwo Libron-Filip Lohner, 2016.- S.195-206 ( BC 376 / 173635 )
  19. Dziecko z wadą serca : wychowywać i uczyć : poradnik dla nauczycieli i rodziców / Małgorzata Słomczyńska .- Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2014 ( BW 171849 )
  20. Każdy uczeń jest ważny : indywidualizacja na lekcji języka polskiego / redakcja Anna Janus-Sitarz.- Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych "Universitas", 2017 (BW 175249 )
  21. Nauczyciele wczesnej edukacji wobec problemu diagnozowania specyficznych trudności w uczeniu się / Anna Szkolak-Stępień. Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017 ( BW 175490 )
  22. Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa .-Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017 ( BW 175255)
  23. Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. -Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017 ( BW 175345 )
  24. Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : poradnik dla nauczyciela / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Jadwiga Stawska .-Warszawa : Difin, 2014 ( BW 171607, BW 171760, BC 376 / 171606 )
  25. Pracuję z kartami przez cały rok : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. 1 / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska .- Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017 ( BW 175534 )
  26. Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów klas 1-3 z trudnościami w liczeniu i zdobywaniu umiejętności matematycznych : edukacja matematyczna / Alicja Tanajewska .- Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015 ( BW 173158)
  27. Programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa.- Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017 ( BW 175351 )
  28. Skarbiec nauczyciela-terapeuty (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) czyli Od programu do realizacji : propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnym o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska.- Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015 (BW 172632 )
  29. Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska .- Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016 ( BW 173928 )
  30. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie / Piotr Plichta, Iwona Jagoszewska, Joanna Gładyszewska-Cylulko, Bernadeta Szczupał, Agnieszka Drzazga, Beata Cytowska .- Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017 ( BW 175270 )
  31. Zakresy kompetencji nauczyciela do pracy z uczniem wybitnie zdolnym / Anna Kwatera W: Teoretyczne i praktyczne konteksty specjalnych potrzeb edukacyjnych / red. Jolanta Rybska-Klapa, Hanna Stępniewska-Gębik .- Kraków : Wydawnictwo Libron-Filip Lohner, 2016.- S. 219-240 ( BC 376 / 173635 )

Artykuły z czasopism:

  1. Alergicy i astmatycy : uczniowie z chorobami przewlekłymi / Małgorzata Łoskot// Głos Pedagogiczny . - 2014 , nr 9, s. 14-16
  2. Dostosowanie oddziaływań wychowawczo-profilaktyczno-terapeutycznych do indywidualnych potrzeb ucznia / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny . - 2015, nr 6, s. 46-48
  3. Metody pracy lekcyjnej z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu lekkim / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny . - 2014, nr 5, s. 17-20 23. Mutyzm. O dzieciach, którym głos więźnie w gardle / Małgorzata Łoskot// Głos Pedagogiczny . - 2016, nr 12, s. 4-8
  4. Samodzielność uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej / Barbara Szostak // Głos Pedagogiczny . - 2016, nr 12, s. 61-63
  5.  Syndrom ADD czyli o dzieciach bujających w obłokach / Małgorzata Łoskot// Głos Pedagogiczny . - 2016, nr 12, s. 45-46
  6. Technologia dla uczniów z dysleksją / Anna Grzegory// IT w Edukacji. - 2015, nr 2, s. 18-20
  7. Uczeń z uszkodzonym wzrokiem w szkole ogólnodostępnej / Małgorzata Łoskot// Głos Pedagogiczny . - 2017 nr 4, s. 45 - 49
  8. Uwaga, uczeń z dyskalkulią - wsparcie potrzebne od zaraz / Aleksandra Kubala-Kulpińska// Głos Pedagogiczny . - 2017 nr 10, s. 22-26
  9. Zranione dziecko, zraniona psychika. Uczeń z nerwicą / Małgorzata Łoskot// Głos Pedagogiczny . - 2015, nr 4, s. 4-7

Oprac. Barbara Werpachowska