Zapraszamy do włączenia się do akcji nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych.
Okres pandemii i nauka zdalna zaburzyły codzienny rytm życia każdego z nas. Ograniczenia, które zostały wymuszone pandemią koronawirusa, sprawiły, że czujemy strach, zagrożenie, zagubienie. Poszukujemy wsparcia psychicznego. Jedną z jego form może być biblioterapia czyli literatura terapeutyczna.
Pomóżmy naszym uczniom na nowo odnaleźć się w szkolnej rzeczywistości, uporać się z trudnymi emocjami, podnieść poczucie własnej wartości, poprawić samopoczucie. Wzmacniajmy ich.
Zachęcamy do organizowania w szkołach zajęć z elementami biblioterapii dla dzieci i młodzieży oraz wszelkich innych działań podkreślających terapeutyczną wartość literatury.
Podejmowane działania doskonale wpisują się w jeden z obowiązujących w tym roku szkolnym kierunków polityki oświatowej Państwa:Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne.
Biblioteka Pedagogiczna Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku zaprasza zorganizowane grupy na zajęcia z elementami biblioterapii i spotkanie autorskie z Celiną Zubrycką.