Drukuj

Design thinking w edukacji

Rodzaj/formaKurs doskonalący
Obszar tematyczny... Wszyscy zainteresowani ...
Liczba godzin16 godz.
OrganizatorKamilla Przychodzień
Forma płatna600 zł
Opis

Design thinking to kreatywna metoda rozwiązywania problemów, generowania pomysłów i tworzenia innowacji, coraz popularniejsza w biznesie, świetnie sprawdzająca się jako nowatorska metoda nauczania i organizacji pracy szkoły. Pozwala na rozwój kompetencji kluczowych, innowacyjności i kreatywności uczniów. Wpisuje się w Kierunki polityki oświatowej państwa:

  1. Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.
  2. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
  3. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
  4. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.

Design thinking nazywane jest ludzką metodą pracy z zespołem. Dzięki temu, że zaczynamy od empatii i punktem wyjścia procesu są realne potrzeby użytkowników, daje on  praktyczne i pożądane efekty. Bazujemy na pracy zespołowej zróżnicowanych, interdyscyplinarnych grup – korzystamy z różnych doświadczeń, perspektyw i zdolności. Dzięki temu podczas fazy diagnozy potrzeb i generowania pomysłów pojawiają się zaskakujące i nieszablonowe pomysły.

Proces zakłada również wielokrotne prototypowanie, testowanie i ulepszanie rozwiązania. Dzięki temu produkt końcowy jest sprawdzony i realny do wdrożenia.

Korzyści ze stosowania design thinking w szkole

DLA ZARZĄDZAJĄCYCH PLACÓWKAMI

  • zaangażowanie kadry do współtworzenia ulepszeń
  • lepsze dopasowanie komunikacjido oczekiwań odbiorców
  • wzmocnienie wizerunku innowacyjnejplacówki

DLA SZKOŁY

  • zwiększenie nastawienia na współpracę w zespole
  • poprawa komunikacjiwewnętrznej i organizacji procesów
  • niesztampowe pomysłyna rozwiązania bieżących wyzwań
  • większe zainteresowanienowych studentów i uczniów

DLA NAUCZYCIELI

  • oszczędnośćczasu w przygotowywaniu zajęć
  • niesztampowe i ciekawezajęcia
  • lepsze ocenyuczniów i rodziców

DLA UCZNIÓW

  • łatwiejsze zapamiętywaniemateriału
  • rozwój umiejętności kreatywnych
  • większe zaangażowaniei lepsza współpraca w zespole

 

 Uwaga- termin zostanie ustalony po zebraniu grupy ( ustalony wspólnie z kursantami)

Szkolenie prowadzą certyfikowani trenerzy:

Mateusz Kałamarz- Trener kreatywności, badacz, certyfikowany trener biznesu, a także moderator design thinking, z wykształcenia matematyk

Ewa Tomczak - main engine w design thinking w szkole, jest trenerem biznesu, moderatorem design thinking i projektantem z pasją dla ludzi.

Program

Dostępne terminy

Cały rok szkolny
TerminCały rok szkolny
ProwadzącyMateusz Kałamarz, Ewa Tomczak
Harmonogram

Design thinking to kreatywna metoda rozwiązywania problemów, generowania pomysłów i tworzenia innowacji, coraz popularniejsza w biznesie, świetnie sprawdzająca się jako nowatorska metoda nauczania i organizacji pracy szkoły. Pozwala na rozwój kompetencji kluczowych, innowacyjności i kreatywności uczniów. Wpisuje się w Kierunki polityki oświatowej państwa:

  1. Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.
  2. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
  3. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
  4. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.

Design thinking nazywane jest ludzką metodą pracy z zespołem. Dzięki temu, że zaczynamy od empatii i punktem wyjścia procesu są realne potrzeby użytkowników, daje on  praktyczne i pożądane efekty. Bazujemy na pracy zespołowej zróżnicowanych, interdyscyplinarnych grup – korzystamy z różnych doświadczeń, perspektyw i zdolności. Dzięki temu podczas fazy diagnozy potrzeb i generowania pomysłów pojawiają się zaskakujące i nieszablonowe pomysły.

Proces zakłada również wielokrotne prototypowanie, testowanie i ulepszanie rozwiązania. Dzięki temu produkt końcowy jest sprawdzony i realny do wdrożenia.

Korzyści ze stosowania design thinking w szkole

DLA ZARZĄDZAJĄCYCH PLACÓWKAMI

  • zaangażowanie kadry do współtworzenia ulepszeń
  • lepsze dopasowanie komunikacjido oczekiwań odbiorców
  • wzmocnienie wizerunku innowacyjnejplacówki

DLA SZKOŁY

  • zwiększenie nastawienia na współpracę w zespole
  • poprawa komunikacjiwewnętrznej i organizacji procesów
  • niesztampowe pomysłyna rozwiązania bieżących wyzwań
  • większe zainteresowanienowych studentów i uczniów

DLA NAUCZYCIELI

  • oszczędnośćczasu w przygotowywaniu zajęć
  • niesztampowe i ciekawezajęcia
  • lepsze ocenyuczniów i rodziców

DLA UCZNIÓW

  • łatwiejsze zapamiętywaniemateriału
  • rozwój umiejętności kreatywnych
  • większe zaangażowaniei lepsza współpraca w zespole

 

 Uwaga- szkolenie odbędzie się po zebraniu grupy ( data zostanie ustalona wspólnie)

Szkolenie prowadzą certyfikowani trenerzy:

Mateusz Kałamarz- Trener kreatywności, badacz, certyfikowany trener biznesu, a także moderator design thinking, z wykształcenia matematyk

Ewa Tomczak - main engine w design thinking w szkole, jest trenerem biznesu, moderatorem design thinking i projektantem z pasją dla ludzi.

Miejsce szkoleniaCentrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku
ul.Złota 4
15-016 Białystok
RejestracjaZapisz się   wolne miejsca: 4


Powrót