Nazwa ▲ | |||
---|---|---|---|
AAC - wspomagające i alternatywne metody komunikacji we wspieraniu rozwoju i funkcjonowania dzieci i uczniów z trudnościami w porozumiewaniu się | |||
AAC (wspomagające i alternatywne metody komunikacji) to narzędzia i strategie wspierające osoby, które mają trudności z komunikowaniem się. Celem ich stosowania w pracy z dziećmi i uczniami jest umożliwienie im skutecznego... | Czytaj więcej |
||
ABC kształtowania zachowań deficytowych u dzieci i uczniów z niepełnosprawnością intelektualną | |||
Temat wpisuje się pośrednio w kierunki polityki oświatowej państwa w zakresie profilaktyki przemocy rówieśniczej, zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży oraz wsparcia w sytuacjach kryzysowych Opłatność za 1 godzinę dydaktyczną szkolenia Rady Pedagogicznej na... | Czytaj więcej |
||
ABC zachowań trudnych - metodyka postępowania wobec zachowań trudnych u dzieci i uczniów z niepełnosprawnością intelektualną | |||
ABC zachowań trudnych to podejście analizujące przyczyny i konsekwencje zachowań niepożądanych (Antecedent–Behavior–Consequence), które pomaga zrozumieć, dlaczego dane zachowania się pojawiają i jak skutecznie na nie reagować. Stosowanie tej metodyki wspiera nauczycieli... | Czytaj więcej |
||
Autyzm od wewnątrz - wspieranie rozwoju i funkcjonowania osób ze spektrum autyzmu (ASD) | |||
Temat dotyczy lepszego zrozumienia funkcjonowania osób ze spektrum autyzmu z ich perspektywy – ich potrzeb, sposobu postrzegania świata i wyzwań rozwojowych. Celem jest dostosowanie metod pracy i środowiska edukacyjnego tak, aby... | Czytaj więcej |
||
Blaski i cienie współpracy z rodzicami | |||
Współpraca z rodzicami wymaga wielu umiejętności, dawania pola do działania, ale też stawiania granic. Różne typy rodziców, rodzic trudny. Okazja do diagnozy społeczności szkolnej, zmierzenia się z konkretnymi wyzwaniami, refleksje i... | Czytaj więcej |
||
Cele lekcji, kryteria sukcesu oraz samoocena jako pomoc uczniom w efektywnym uczeniu się. | |||
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak pracować z celami lekcji i kryteriami sukcesu zgodnie z ideą oceniania kształtującego, tak aby wspierać efektywne uczenie się uczniów poprzez m.in. tworzenie atmosfery sprzyjającej nauczaniu matematyki.... | Czytaj więcej |
||
Edukacja to komunikacja, edukacja to relacja..., czyli ABC dydaktyki i wychowania - SP nr 3 w Hajnówce | |||
Szkolenie ma na celu uświadomienie nauczycielom, że należy znać techniki komunikacyjne, by radzić sobie z uczniami, rodzicami i partnerami szkoły, ale także, by móc efektywnie pracować w zespole. Co w takim... | Czytaj więcej |
||
Edukacja włączająca – efektywna praca w klasie zróżnicowanej z uwzględnieniem ucznia z doświadczeniem migracji | |||
Temat dotyczy organizacji pracy dydaktyczno-wychowawczej w klasie zróżnicowanej kulturowo i językowo. Obejmuje strategie wspierające uczniów z doświadczeniem migracji, integrację z rówieśnikami, budowanie bezpiecznego środowiska oraz kształtowanie postaw otwartości, empatii i zrozumienia... | Czytaj więcej |
||
Edukacja włączająca – praktyczne rozwiązania na zajęciach w klasie zróżnicowanej | |||
Szkolenie ma na celu przedstawienie konkretnych i sprawdzonych rozwiązań, które ułatwiają prowadzenie zajęć w klasie zróżnicowanej pod względem potrzeb edukacyjnych, możliwości i stylów uczenia się uczniów. Uczestnicy poznają metody pracy sprzyjające... | Czytaj więcej |
||
Edukacja włączająca, jako edukacja dostępna dla każdego. | |||
Szkolenie ma na celu doskonalenie wiedzy i umiejętności oraz podniesienie kompetencji pracowników szkoły w zakresie edukacji włączającej. Uświadomienie wagi edukacji włączającej w projektowanie strategii rozwoju placówki, wspieranie różnorodności społecznej i tworzeniu... | Czytaj więcej |
||
Edukacyjny eksperyment - kreatywnym sposobem poznawania piękna świata | |||
Edukacyjny eksperyment – to metoda nauczania i uczenia się, która opiera się na podejmowaniu wybranej trudności lub konkretnego problemu i poszukiwaniu jego rozwiązania, aby je sprawdzić i stosować. Umożliwia odniesienie umiejętności... | Czytaj więcej |
||
Ekran pod kontrolą - jak zadbać o równowagę i bezpieczeństwo dziecka w sieci. | |||
Szkolenie podejmuje kwestie problematycznego korzystania z urządzeń cyfrowych i świata wirtualnego przez dzieci i młodzież, zwraca uwagę na sposób ich absorbowania przez przemysł cyfrowy oraz skupia się na metodach budowania zdrowych... | Czytaj więcej |
||
Kompetencje kluczowe | |||
Podczas warsztatów zostaną omówione poszczególne kompetencje kluczowe oraz sposoby ich rozwijania i wdrażania w przedszkolu i szkole. Szkolenie wpisuje się w kierunki polityki oświatowej państwa w zakresie kształtowania postaw obywatelskich oraz promowania... | Czytaj więcej |
||
Kształcenie kompetencji kluczowych u uczniów, czyli jak edukować do przyszłości | |||
Szkolenie członków rad pedagogicznych ma na celu przekazanie wiedzy teoretycznej i praktycznej na temat charakteru kompetencji kluczowych, wspieranie rozwoju zawodowego i osobistego pedagogów, a także rozwijanie kompetencji zawodowych nauczycieli z zakresu... | Czytaj więcej |
||
Kształtowanie myślenia analitycznego i komputacyjnego w edukacji – jak je rozwijać w codziennej praktyce szkolnej | |||
Szkolenie dotyczy praktycznych sposobów rozwijania myślenia analitycznego i komputacyjnego u uczniów w codziennej pracy dydaktycznej. Umiejętności te są kluczowe we współczesnym świecie – wspierają rozwiązywanie problemów, analizę danych i korzystanie z... | Czytaj więcej |
||
Matematyka w dwóch wymiarach | |||
Szkolenie poświęcone kształtowaniu podstawowych umiejętności matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym, z naciskiem na rozpoznawanie figur geometrycznych, orientację przestrzenną i kreatywne wykorzystanie przestrzeni dwuwymiarowej w zabawie i edukacji. Szkolenie wpisuje się w kierunki... | Czytaj więcej |
||
O motywacji w edukacji, czyli jak motywować uczniów do pracy | |||
Szkolenie członków rady pedagogicznej adresowane było nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych mające na celu uświadomienie nauczycielom, jak ważne jest właściwe motywowanie uczniów do pracy i zapoznanie pedagogów z najnowocześniejszymi metodami i technikami... | Czytaj więcej |
||
Ocenianie jako klucz do lepszego poznania i kształtowania procesu nauczania | |||
Ocenianie kształtujące to proces, który wspiera ciągłe doskonalenie zarówno uczenia się uczniów, jak i nauczania prowadzonych przez nauczycieli. Dzięki temu podejściu możliwe jest świadome planowanie i realizowanie działań edukacyjnych w sposób... | Czytaj więcej |
||
Ocenianie to wyzwanie | |||
Ocenianie w szkole. Aspekty oceniania. Przepisy prawne. Szkolny system oceniania. Ocenianie kształtujące. Ocenianie stanowi jedno z najważniejszych, a zarazem najtrudniejszych wyzwań w pracy nauczyciela. Właściwie stosowane, może wspierać rozwój ucznia, motywować go... | Czytaj więcej |
||
Opracowanie, modyfikacja procedur/zasad wdrażania pomocy psychologiczno - pedagogicznej w placówce oświatowej | |||
Skuteczne wdrażanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole wymaga przemyślanych, aktualnych i dostosowanych do potrzeb uczniów procedur. Szkolenie wspiera kadry pedagogiczne w tworzeniu i modyfikacji zasad organizacji wsparcia, które sprzyjają inkluzji, przeciwdziałają wykluczeniu... | Czytaj więcej |
||
Poczucie sprawczości u ucznia | |||
Szkolenie poświęcone jest budowaniu i wzmacnianiu poczucia sprawczości u uczniów jako kluczowego elementu skutecznego procesu edukacyjnego. Uczestnicy poznają mechanizmy wpływające na motywację wewnętrzną, rolę nauczyciela jako mentora oraz sposoby tworzenia środowiska... | Czytaj więcej |
||
Robot Photon a sztuczna inteligencja – rozwijanie kompetencji przyszłości w przedszkolu/ szkole | |||
Szkolenie koncentruje się na wprowadzeniu nauczycieli w tematykę sztucznej inteligencji (AI) z wykorzystaniem robota edukacyjnego Photon. Uczestnicy poznają podstawowe pojęcia związane z AI oraz sposoby przystępnego przedstawienia ich dzieciom w wieku... | Czytaj więcej |
||
Robot Photon w akcji! Kodowanie i rozwój kompetencji w przedszkolu/ szkole | |||
Szkolenie pokazuje, jak w praktyczny i metodyczny sposób wykorzystać robota edukacyjnego Photon w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Uczestnicy poznają podstawy kodowania dostosowane do możliwości najmłodszych uczniów oraz... | Czytaj więcej |
||
Rodzaje dostosowań. Jak rozumieć i opracować dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej | |||
Prawidłowe rozumienie i stosowanie dostosowań wymagań edukacyjnych to kluczowy element skutecznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Szkolenie wspiera nauczycieli w indywidualizacji procesu nauczania, zwiększaniu dostępności edukacji oraz budowaniu atmosfery bezpieczeństwa, zrozumienia i akceptacji –... | Czytaj więcej |
||
Siła analitycznego myślenia siłą umysłu nauczyciela | |||
Serdecznie zapraszamy do udziału w wyjątkowym szkoleniu, które pozwoli odkryć i wzmocnić jedną z najważniejszych kompetencji XXI wieku – analityczne myślenie. W świecie przepełnionym informacjami, umiejętność logicznego myślenia, wyciągania trafnych wniosków i... | Czytaj więcej |
||
Szkolny regulamin wdrażania metody projektu edukacyjnego wg zapisu w preambule podstawy programowej. Zapis w statucie | |||
Czytaj więcej |
|||
Sztuczna inteligencja w edukacji | |||
Cele szkolenia: przedstawienie kluczowych pojęć związanych ze sztuczną inteligencją, prezentacja popularnych platform i rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, prezentacja aplikacji opartych na sztucznej inteligencji, które nauczyciele mogą wykorzystać w codziennej pracy. Szkolenie wpisuje się w... | Czytaj więcej |
||
Trudne rozmowy z rodzicami, budowanie prawidłowych relacji nauczyciel-rodzic. | |||
Celem szkolenia jest inspirowanie nauczycieli do organizowania i prowadzenia zebrań z rodzicami oraz umiejscowienie siebie w roli partnera. Współpraca rodziców ze szkołą jest niezbędna i ważna dla obu stron. Niestety coraz częściej... | Czytaj więcej |