Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Białymstoku działający w ramach Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku
posiada akredytację Podlaskiego Kuratora Oświaty – decyzja Nr NP.5470.7.2025 z dnia 10 lipca 2025 roku
Drukuj
Wspieranie rozwoju emocjonalnego dziecka
Rodzaj/forma
Warsztaty
Obszar tematyczny
Edukacja wczesnoszkolna/wychowanie przedszkolne
Liczba godzin
4 godz.
Organizator
Renata Garbaczewska
Forma płatna
Nie
Opis
Przedmiotem szkolenia jest zwiększenie wiedzy uczestników na temat wspierania rozwoju emocjonalnego dziecka, a w szczególności specyfiki funkcjonowania dziecka z ADHD oraz sposobów pracy z w/w dzieckiem.
Szkolenie jest przeznaczone dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką pracy z dzieckiem z ADHD, pragnących wzbogacić swój warsztat pracy. W szczególności zaś jest skierowane do nauczycieli, wychowawców, dyrektorów, kadry kierowniczej, pedagogów, psychologów.
Cel ogólny: poznanie sposobów pracy z dzieckiem z ADHD. Cele szczegółowe: rozpoznawania dziecka z ADHD na terenie przedszkola/ szkoły, specyfiki funkcjonowania dzieci z ADHD, dostosowania warunków, metod, organizacji pracy z uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania dziecka z ADHD, zasad postępowania z uczniem z ADHD w przedszkolu/ szkole, reagowania na niektóre zachowania dziecka z ADHD. Po ukończeniu kursu uczestnik będzie posiadał umiejętność: identyfikowania uczniów z ADHD, określania sposobów dostosowania wymagań, formułowania zasad w pracy z dzieckiem z ADHD, ustalania konsekwencji, skutecznego wydawania poleceń, stosowania metod adekwatnych do występujących trudności
Program szkolenia:
1. Rozpoznawanie dziecka z ADHD na terenie przedszkola/ szkoły.
2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb dziecka z ADHD .
3. Metody pracy z dzieckiem z ADHD
4. Reagowanie na niektóre zachowania. Współpraca z rodzicami dziecka z ADHD.
Program
Program szkolenia:
1. Rozpoznawanie dziecka z ADHD na terenie przedszkola/ szkoły.
2. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb dziecka z ADHD .
3. Metody pracy z dzieckiem z ADHD
4. Reagowanie na niektóre zachowania. Współpraca z rodzicami dziecka z ADHD.
Dostępne terminy
2025-10-13
Termin
2025-10-13
Godzina
15.30
Sala
Sala 101 - godz. 15:00
Prowadzący
Renata Garbaczewska
Harmonogram
Przedmiotem szkolenia jest zwiększenie wiedzy uczestników na temat specyfiki funkcjonowania dziecka z ADHD oraz sposobów pracy z w/w dzieckiem. Warsztaty są przeznaczone dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką pracy z dzieckiem z ADHD, pragnących wzbogacić swój warsztat pracy. W szczególności kurs jest skierowany do nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, a także wychowawców, dyrektorów, kadry kierowniczej, pedagogów, psychologów.
Cel głównym szkolenia jest poznanie sposobów pracy z dzieckiem z ADHD. Po ukończeniu kursu uczestnik będzie posiadał wiedzę w zakresie: rozpoznawania dziecka z ADHD na terenie przedszkola/ szkoły, specyfiki funkcjonowania dzieci z ADHD, dostosowania warunków, metod, organizacji pracy z uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania dziecka z ADHD, zasad postępowania z uczniem z ADHD w przedszkolu/ szkole, reagowania na niektóre zachowania dziecka z ADHD. Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie posiadał umiejętność: identyfikowania uczniów z ADHD, określania sposobów dostosowania wymagań, formułowania zasad w pracy z dzieckiem z ADHD, ustalania konsekwencji, skutecznego wydawania poleceń, stosowania metod adekwatnych do występujących trudności.
Miejsce szkolenia
Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku ul. Złota 4 15-016 Białystok