Rodzaj/forma | Kurs doskonalący |
---|---|
Obszar tematyczny | Edukacja językowa |
Liczba godzin | 30 godz. |
Sposób prowadzenia | e-learning |
Organizator | Marta Cichosz |
Forma płatna | Nie |
Opis | Współczesna szkoła wymaga od nauczycieli elastyczności, innowacyjności i umiejętności łączenia wiedzy z różnych dziedzin. Ten kurs metodyczny został stworzony z myślą o nauczycielach języka angielskiego (i innych języków obcych), którzy chcą rozwijać swoje kompetencje w zakresie interdyscyplinarnego nauczania – zgodnie z aktualnymi dokumentami programowymi i nowoczesnymi trendami w edukacji. Uczestnicy kursu nie tylko poznają teoretyczne podstawy podejścia interdyscyplinarnego, ale przede wszystkim nauczą się projektować i wdrażać interdyscyplinarne lekcje językowe. Kurs zawiera także praktyczne narzędzia, przykłady gotowych scenariuszy oraz możliwość stworzenia własnej, autorskiej aktywności dydaktycznej. Efekty kształcenia:Po ukończeniu kursu uczestnik: Dlaczego warto?
|
Program | Moduł 1: Podejście interdyscyplinarne w nauczaniu języków obcych (10 godzin) Cel: Zrozumienie podstawowych założeń podejścia interdyscyplinarnego oraz jego wpływu na nauczanie języka angielskiego. Zapoznanie z obowiązującymi dokumentami prawnymi wspierającymi interdyscyplinarność w edukacji. Tematy:
Moduł 2: Poradnik: Jak zaprojektować lekcję interdyscyplinarną w 5 krokach (10 godzin) Cel: Rozwinięcie umiejętności projektowania lekcji interdyscyplinarnych, integrujących różne przedmioty i metodologie. Tematy:
Moduł 3: Repozytorium materiałów dydaktycznych (5 godzin) Cel: Zapoznanie się z gotowymi scenariuszami zajęć interdyscyplinarnych i refleksja nad możliwością ich adaptacji w własnej praktyce nauczycielskiej. Tematy:
Moduł 4: Zadanie końcowe – Zaprojektowanie scenariusza aktywności edukacyjnej (5 godzin) Cel: Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy do zaprojektowania własnej interdyscyplinarnej lekcji z języka angielskiego. Tematy:
|
Termin | 2025-09-01 — 2026-02-01 |
---|---|
Godzina | 12 |
Prowadzący | Marta Cichosz |
Harmonogram | Kurs realizowany jest na platformie szkoleniowej Moodle i prowadzony w formule asynchronicznej – każdy uczestnik może realizować materiał w dowolnym tempie, w wybranych przez siebie dniach i godzinach.
Każdy moduł zawiera materiały dydaktyczne w formie plików tekstowych, prezentacji , testu sprawdzającego oraz zadań praktycznych. Uczestnicy mogą samodzielnie planować harmonogram nauki! |
Miejsce szkolenia | platforma komunikacyjna Microsoft Teams |
Rejestracja | Zapisz się |