Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Białymstoku działający w ramach Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku
posiada akredytację Podlaskiego Kuratora Oświaty – decyzja Nr NP.5470.7.2025 z dnia 10 lipca 2025 roku
Drukuj
LESS BLAH. MORE AHA. Przez myślenie krytyczne do kreatywności na lekcjach języka angielskiego. Praktyczne pomysły na lekcje j.angielskiego oparte na myśleniu krytycznym (webinar)
Rodzaj/forma
Webinar
Obszar tematyczny
Edukacja językowa
Liczba godzin
2 godz.
Organizator
Marta Cichosz
Forma płatna
Nie
Opis
Współczesne lekcje języka angielskiego nie mogą ograniczać się do przekazywania gramatyki i słownictwa. To, czego dziś najbardziej potrzebują uczniowie, to umiejętność myślenia, zadawania pytań i rozwiązywania problemów. Ten webinar pokazuje, jak przejść od „blah” (nudy i rutyny) do „aha!” – momentów odkrywania, refleksji i twórczego zaangażowania.
Punktem wyjścia będzie zrozumienie, dlaczego myślenie ma znaczenie – i jak można je wspierać właśnie na lekcjach języka obcego. Uczestnicy poznają narzędzia, strategie i konkretne przykłady rozwijające myślenie krytyczne i kreatywność, które można od razu wykorzystać w klasie.
Co zyskujesz jako uczestnik?
- Zainspirujesz się nowoczesnym podejściem do edukacji językowej - Otrzymasz zestaw gotowych kart pracy z rutynami myślenia - Poznasz strategie dydaktyczne wspierające kreatywność uczniów - Dowiesz się, jak uczynić język angielski przestrzenią realnego rozwoju poznawczego - Zaczniesz uczyć nie tylko języka, ale przez język – myślenia i twórczości
Program
Podczas webinaru poruszymy m.in. takie zagadnienia, jak:
- Dlaczego warto rozwijać myślenie krytyczne na lekcjach języka angielskiego? - Kreatywność i myślenie krytyczne – duet, nie przeciwieństwa - Język jako narzędzie rozwoju kompetencji 4K: komunikacji, kooperacji, kreatywności i krytycznego myślenia - Rutyny myślenia krytycznego (Thinking Routines) – koncepcja Project Zero (Harvard University) - Przykładowe rutyny i karty pracy gotowe do użycia z uczniami - Twórcze myślenie pytajne według Alane Starko – jak uczyć przez pytanie i problem? - Praktyczne strategie stymulowania twórczego myślenia uczniów na lekcji języka angielskiego: – Curiosity Killed the Cat, Eksperci od zdziwień, Hierarchiczny poker, Rozmowa z cytatem, What’s the Real Story?, Strategie heurezy i inne