Drukuj

GLOBAL ENGLISH, LOCAL OBJECTS.Kształtowanie kompetencji językowych i obywatelskich - podejście object-oriented learning jako most między językiem a edukacją globalną (webinar z gotowymi materiałami dydaktycznymi dla nauczycieli języka angielskiego )

Rodzaj/formaWebinar
Obszar tematycznyEdukacja językowa
Liczba godzin2 godz.
OrganizatorMarta Cichosz
Forma płatnaNie
Opis

„Global English, Local Objects” – Kształtowanie kompetencji językowych i obywatelskich
Podejście object-based learning jako most między językiem a edukacją globalną

Dla kogo?
Webinar jest skierowany do nauczycieli języka angielskiego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą łączyć rozwój kompetencji językowych uczniów z kształtowaniem ich świadomości globalnej i postaw obywatelskich.

Cel:
Podczas spotkania uczestnicy poznają podejście object-based learning (OBL) – metodę dydaktyczną, w której to fizyczne obiekty (artefakty) stają się punktem wyjścia do eksploracji, refleksji i dialogu – zarówno językowego, jak i kulturowego. Webinar pokazuje, jak można wykorzystać przedmioty codziennego użytku, artefakty kulturowe czy zasoby muzealne do nauczania języka angielskiego w duchu edukacji globalnej i interdyscyplinarności.

Zaprezentowane zostaną konkretne przykłady lekcji opartych na OBL, gotowe karty pracy oraz inspiracje do pracy metodą CLIL. Nauczyciele dowiedzą się także, jak stosować elementy edukacji muzealnej, aby wspierać uczniów w rozwoju krytycznego myślenia, empatii, umiejętności komunikacyjnych oraz globalnej odpowiedzialności.

Co otrzymuje uczestnik?

  • Materiały z prezentacji w formacie PDF

  • 5 scenariuszy lekcji i gotowe karty pracy do wykorzystania w klasie

  • Lista przydatnych źródeł i muzeów cyfrowych do pracy z podejściem OBL

  • Certyfikat udziału

Program

 

  1. Wprowadzenie: Czym jest edukacja globalna i dlaczego warto ją łączyć z nauczaniem języków obcych?
    – Współczesny świat jako kontekst edukacyjny
    – Edukacja globalna a rozwój kompetencji kluczowych

  2. Object-Based Learning – uczenie się z obiektami: założenia i potencjał dydaktyczny
    – Jak fizyczne obiekty mogą uruchamiać eksplorację, refleksję i komunikację?
    – Przykłady „obiektów” jako bodźców edukacyjnych

  3. OBL w kontekście CLIL i nauczania interdyscyplinarnego
    – Łączenie języka angielskiego z historią, plastyką, geografią i edukacją społeczną
    – Współpraca międzyprzedmiotowa w praktyce

  4. Edukacja muzealna i OBL – jak wykorzystać zasoby muzeów w nauczaniu języka angielskiego?
    – Przykłady ćwiczeń i aktywności

  5. OBL a edukacja globalna – jak przedmioty pomagają budować świadomość kulturową i obywatelską?
    – Storytelling, empatia i dialog międzykulturowy
    – Przedmioty jako „punkty zapalne” rozmów o wartościach i problemach globalnych

  6. Teoretyczne podstawy podejścia OBL – krótko o koncepcjach uczenia przez doświadczenie, konstruktywizmie i uczeniu przez działanie

  7. 5 gotowych scenariuszy lekcji języka angielskiego opartych na OBL
    – Przegląd tematów
    – Karty pracy i wskazówki metodyczne
    – Możliwości adaptacji do różnych poziomów zaawansowania uczniów

  8. Sesja Q&A i wymiana inspiracji z uczestnikami


Dostępne terminy

2026-01-12
Termin2026-01-12
Godzina17.30
ProwadzącyMarta Cichosz
Harmonogram
Miejsce szkoleniaplatforma komunikacyjna Microsoft Teams

RejestracjaZapisz się


Powrót