Drukuj

TEACHING ENGLISH THROUGH DISCOVERY – Practical Strategies for Inquiry-Based WebQuests in ELT”. Strategie WebQuestów opartych na dociekaniuw na lekcjach języka angielskiego- webinar

Rodzaj/formaWebinar
Obszar tematycznyEdukacja językowa
Liczba godzin2 godz.
OrganizatorMarta Cichosz
Forma płatnaNie
Opis

W dobie powszechnego dostępu do informacji i dynamicznie zmieniającego się świata edukacja językowa powinna wspierać nie tylko znajomość struktur językowych, lecz także umiejętności poszukiwania, analizowania i przetwarzania informacji. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów łączenia nauki języka z rozwijaniem kompetencji kluczowych jest WebQuest – strukturalna forma projektu internetowego, która opiera się na zadaniach badawczych, dociekaniu i krytycznym myśleniu.

Webinar „Teaching English through Discovery – Practical Strategies for Inquiry-Based WebQuests” skierowany jest do nauczycieli języka angielskiego, którzy:

???? chcą wzbogacić swoje lekcje o metody aktywizujące,
???? są zainteresowani nauczaniem poprzez dociekanie (inquiry-based learning),
???? poszukują praktycznych narzędzi i scenariuszy do pracy projektowej i pracy z autentycznymi materiałami,
???? chcą lepiej przygotować uczniów do egzaminu maturalnego poprzez rozwijanie kompetencji kluczowych: samodzielności, krytycznego myślenia, współpracy i kreatywności.

Webinar będzie przydatny zarówno dla nauczycieli z doświadczeniem, jak i tych, którzy dopiero zaczynają pracę metodą WebQuestów i chcą wprowadzać bardziej uczniocentryczne podejście do nauki języka angielskiego.

Podczas tego 90-minutowego webinaru uczestnicy poznają:

  • podstawy dydaktyczne WebQuestów,

  • ich zastosowanie w nauczaniu języka angielskiego,

  • oraz otrzymają gotowe, sprawdzone strategie do wykorzystania w klasie.

Uczestnicy dowiedzą się, jak projektować i wdrażać własne WebQuesty, jak integrować je z tematami maturalnymi i jak angażować uczniów w pracę z autentycznymi materiałami online.

Uczestnicy otrzymują:

  • Certyfikat uczestnictwa

  • PDF z prezentacją 

  • 3 gotowe WebQuesty do wykorzystania z uczniami (w wersji edytowalnej)

  • Szablon do tworzenia własnego WebQuestu

  • Lista sprawdzonych źródeł i stron do pracy projektowej

Program

Program webinaru:

1. Wprowadzenie – po co nam WebQuesty? (10 min)

  • Czym jest inquiry-based learning i dlaczego działa?

  • WebQuest jako metoda rozwijająca samodzielność, refleksyjność i komunikację językową

2. Budowa i typy WebQuestów (10 min)

  • Klasyczna struktura WebQuestu: wstęp, zadanie, proces, źródła, ocena, podsumowanie

  • Przykłady: mini-questy, collaborative quests, creative quests

3. Strategie językowe w WebQuestach – język w użyciu (15 min)

  • Jak integrować cele językowe (słownictwo, funkcje językowe, gramatyka) z pracą projektową

  • Mówienie i pisanie w ramach WebQuestu – konkretne techniki aktywizujące

  • Przykładowe zadania językowe (B1+/B2)

4. Tworzymy własny WebQuest – krok po kroku (20 min)

  • Wybór tematu i powiązanie go z treściami realnymi i interesującymi dla uczniów

  • Tworzenie zadań napędzanych pytaniami i problemami (driving questions)

  • Jak dobrać materiały i źródła? Jak napisać instrukcję? Jak ocenić efekty?

5. Przykłady gotowych WebQuestów i ich omówienie (15 min)

  • Gotowe propozycje do wykorzystania w liceum 

  • Karty pracy, scenariusze zajęć i rubryki oceniania

6. Jak oceniać i wspierać uczniów podczas realizacji WebQuestów? (10 min)

  • Ocena procesów, nie tylko efektów

  • Samoocena i refleksja uczniowska jako element pracy projektowej

  • Jak budować uczniowską motywację i odpowiedzialność?

7. Sesja Q&A i zakończenie (10 min)

  • Pytania od uczestników

  • Bonus: zestaw linków, szablonów i narzędzi do tworzenia WebQuestów


???? Uczestnicy otrzymują:

  • Certyfikat uczestnictwa

  • PDF z prezentacją i linkami do generatorów WebQuestów

  • 3 gotowe WebQuesty do wykorzystania z uczniami (w wersji edytowalnej)

  • Szablon do tworzenia własnego WebQuestu

  • Lista sprawdzonych źródeł i stron do pracy projektowej


Dostępne terminy

2026-02-11
Termin2026-02-11
Godzina17.30
ProwadzącyMarta Cichosz
Harmonogram
Miejsce szkoleniaplatforma komunikacyjna Microsoft Teams

RejestracjaZapisz się


Powrót