Drukuj

EMPOWER & INSPIRE Vol. 2 - Student as a Tutor. Lekcja angielskiego jako przestrzeń wzrostu – praktyczne zastosowanie tutoringu rówieśniczego w codziennej dydaktyce (webinar)

Rodzaj/formaWebinar
Obszar tematycznyEdukacja językowa
Liczba godzin2 godz.
OrganizatorMarta Cichosz
WspółorganizatorCichosz
Forma płatnaNie
Opis

EMPOWER & INSPIRE Vol. 2 – Student as a Tutor. Lekcja angielskiego jako przestrzeń wzrostu – praktyczne zastosowanie tutoringu rówieśniczego w codziennej dydaktyce

Współczesna edukacja językowa stawia na relacje, samodzielność i współodpowiedzialność uczniów za proces uczenia się. Jednym z narzędzi, które wspierają te cele, jest tutoring rówieśniczy – metoda, w której uczniowie uczą się od siebie nawzajem w uporządkowany i zaplanowany sposób. Podczas webinaru uczestnicy poznają podstawy teoretyczne tutoringu, jego odmiany i przykłady wdrożeń z systemów zachodnich, a przede wszystkim – otrzymają praktyczny poradnik, jak krok po kroku wykorzystać tutoring rówieśniczy na lekcjach języka angielskiego w szkole średniej. Pokażemy konkretne zadania, ćwiczenia oraz gotowy scenariusz lekcji oparty na tej metodzie.

Adresaci:

Nauczyciele języka angielskiego w szkołach średnich oraz klasach starszych szkół podstawowych, zainteresowani aktywizującymi i relacyjnymi metodami nauczania.

Program

1. Wprowadzenie: Uczeń jako tutor – czym jest tutoring rówieśniczy?

  • Krótka historia tutoringu dziecięcego

  • Czym różni się tutoring od korepetycji?

  • Rola ucznia jako eksperta i przewodnika

2. Odmiany tutoringu rówieśniczego 

  • Tutoring równorzędny vs. tutoring starszy–młodszy

  • Modele pracy tutoringowej w praktyce szkolnej

  • Wskazówki, jak dobrać pary lub grupy tutor–uczeń

3. Inspiracje z zagranicy: przykłady programów tutoringu rówieśniczego z USA i Kanady

  • Krótkie studia przypadków

  • Jakie efekty osiągnięto i co możemy zaadaptować do nauczania języka angielskiego?

4. Jak wdrożyć tutoring rówieśniczy na lekcjach języka angielskiego? 

  • Warunki skutecznego wdrożenia

  • Rola nauczyciela jako moderatora procesu

  • Wskazówki organizacyjne i językowe

5. Przykłady zadań i aktywności opartych na tutoringu rówieśniczym 

  • Mini-projekty i zadania językowe

  • Strategie podziału ról i wsparcia językowego

  • Materiały do pracy w parach tutor–uczeń

6. Gotowy scenariusz lekcji z tutoringiem rówieśniczym 

  • Krok po kroku: struktura lekcji

  • Zastosowane formy pracy i narzędzia

  • Przykładowe ćwiczenia i scenariusze

7. Sesja Q&A i refleksja końcowa 

  • Pytania od uczestników

  • Podsumowanie i rekomendacje

  • Udostępnienie materiałów dydaktycznych

                   
                 

Dostępne terminy

2026-03-04
Termin2026-03-04
Godzina17.30
ProwadzącyMarta Cichosz
Harmonogram
Miejsce szkoleniaplatforma komunikacyjna Microsoft Teams

RejestracjaZapisz się


Powrót