Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Białymstoku działający w ramach Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku
posiada akredytację Podlaskiego Kuratora Oświaty – decyzja Nr NP.5470.7.2025 z dnia 10 lipca 2025 roku
Drukuj
Aktywizująca METODA LEARNING STATIONS oraz inne praktyczne włączające strategie pracy z uczniami w spektrum autyzmu i ADHD na zajęciach języka angielskiego. Kurs e-learningowy
Rodzaj/forma
Kurs doskonalący
Obszar tematyczny
Edukacja językowa
Liczba godzin
15 godz.
Organizator
Marta Cichosz
Forma płatna
Nie
Opis
E-learningowy: "Aktywizująca METODA LEARNING STATIONS oraz inne praktyczne włączające strategie pracy z uczniami w spektrum autyzmu i ADHD na zajęciach języka angielskiego." skierowany jest do nauczycieli języka angielskiego na wszystkich etapach edukacyjnych, którzy chcą rozwijać kompetencje w zakresie prowadzenia zajęć z uczniami neuroróżnorodnymi – w szczególności z uczniami w spektrum autyzmu (ASD) i z ADHD – z wykorzystaniem aktywizujących i sprawdzonych metod dydaktycznych. Głównym tematem kursu jest metoda stacji edukacyjnych (learning stations), która sprzyja personalizacji procesu nauczania i skutecznie wspiera potrzeby uczniów ze SPE (specjalnymi potrzebami edukacyjnymi).
Uczestnicy poznają model rotacyjny stacji edukacyjnych, dowiedzą się, jak wdrażać ten model w praktyce (również w trybie hybrydowym), oraz nauczą się projektować zadania zgodnie ze standardem ETR (Easy to Read). W toku kursu poznają konkretne przykłady i przećwiczą praktyczne dostosowania edukacyjne w kontekście nauczania języka angielskiego.
Dlaczego warto?
Zalety formuły e-learningowej:
Elastyczność – uczysz się w dogodnym czasie i tempie, z dowolnego miejsca.
Interaktywność – testy, zadania praktyczne i dostęp do autentycznych materiałów dydaktycznych.
Oszczędność czasu – brak konieczności dojazdów i możliwość wielokrotnego powracania do treści.
Samodzielność – przestrzeń do refleksji i wdrażania wiedzy w swoim kontekście pracy.
Dlaczego warto?
✅ Scenariusze lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem metody stacji edukacyjnych, dostosowane do pracy z uczniami neuroróżnorodnymi, w tym uczniami z ASD i ADHD. ✅ Karty pracy do stacji edukacyjnych, możliwe do edycji i adaptacji. ✅ Przykłady poleceń przekształconych zgodnie ze standardem ETR (Easy to Read) – z komentarzem metodycznym. ✅ Szablony do tworzenia materiałów wizualne wspierające rozumienie poleceń i organizację pracy uczniów w klasie.
Program
Dostępne terminy
2026-02-02 — 2026-06-20
Termin
2026-02-02 — 2026-06-20
Godzina
12
Prowadzący
Marta Cichosz
Harmonogram
Miejsce szkolenia
Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku ul. Złota 4 15-016 Białystok