Drukuj

SPEAKING LAB– Innowacyjny konwersacyjny kurs języka angielskiego dla nauczycieli  

Rodzaj/formaKurs doskonalący
Obszar tematycznyEdukacja językowa
Liczba godzin45 godz.
OrganizatorMarta Cichosz
Forma płatnaNie
Opis

SPEAKING LAB nowoczesny, praktyczny kurs konwersacyjny stworzony z myślą o nauczycielach języka angielskiego, którzy chcą rozwijać płynność językową, pewność w komunikacji i zawodowe kompetencje językowe – w sposób aktywny, autentyczny i inspirujący.

To nie jest typowy kurs konwersacyjny. To innowacyjna przestrzeń językowego rozwoju, w której uczestnicy zanurzają się w angielskim dzięki sprawdzonym metodom aktywizującym, stosowanym również w nowoczesnej edukacji międzynarodowej.

Dlaczego ten kurs jest inny niż wszystkie?

WebQuest – uczestnicy rozwiązują zadania w oparciu o autentyczne źródła online, ucząc się języka w realnym kontekście.
OBL (Outcome-Based Learning) – każda sesja prowadzi do konkretnego celu komunikacyjnego i językowego.
PBL (Project-Based Learning) – uczestnicy pracują w grupach nad krótkimi projektami językowymi, rozwijając współpracę i kreatywność.
Rutyny myślenia krytycznego (Visible Thinking Routines) – pomagają pogłębiać refleksję, formułować przemyślane wypowiedzi i wzmacniać argumentację.
Metoda stacji edukacyjnych (Learning Stations) – różnorodność aktywności podczas zajęć pozwala uczyć się poprzez ruch, interakcję i samodzielne odkrywanie treści.

Struktura kursu:

  • Czas trwania: 45 godzin dydaktycznych

  • Częstotliwość: 1 raz w tygodniu (zajęcia 90-minutowe)

  • Forma: stacjonarna lub online 

Dla kogo?

Dla nauczycieli języka angielskiego I WSZYSTKICH innych przedmiotów:

  • którzy chcą mówić po angielsku swobodniej i pewniej w różnych kontekstach (lekcja, szkolenie, konferencja, wyjazd zagraniczny),

  • którzy cenią nowoczesne, aktywne podejścia do nauczania i uczenia się,

  • którzy szukają inspiracji do wdrażania innowacyjnych metod również w pracy z uczniami.

Efekty kursu:

Po ukończeniu kursu uczestnik:

  • mówi płynniej, naturalniej i z większą pewnością siebie po angielsku,

  • zna i stosuje strategie rozwijania języka w praktyce (w tym metodę stacji edukacyjnych, PBL, OBL, WebQuest),

  • poszerza słownictwo zawodowe i codzienne,

  • zdobywa inspiracje do wprowadzania aktywizujących metod w pracy z uczniami.

Program

Program kursu: SPEAKING LAB– Innowacyjny kurs konwersacyjny kurs języka angielskiego dla nauczycieli  

Czas trwania: 15 spotkań po 90 minut (1x w tygodniu)
Struktura: 5 modułów po 3 spotkania

MODUŁ 1: STORYTELLING jako narzędzie komunikacyjne i refleksyjne

Cel modułu: rozwijanie płynności językowej poprzez opowiadanie historii, pracę z obrazem i konstruowanie narracji.

Spotkania:

  1. Story of Me – autoprezentacja i narracje osobiste

  2. Picture This – storytelling z użyciem zdjęć, memów, komiksów

  3. Mini-Podcast – nagrywanie i prezentacja krótkiej historii mówionej

Efekty uczenia się:
Uczestnik potrafi konstruować narracje w języku angielskim, tworzyć opowieści w oparciu o obrazy i przekazywać emocje poprzez język.

MODUŁ 2: WEBQUEST jako brama do świata autentycznych treści

Cel modułu: doskonalenie kompetencji komunikacyjnych poprzez pracę z autentycznymi materiałami internetowymi i zadaniami opartymi na eksploracji.

Spotkania:
4. Global English WebQuest – angielski w różnych krajach
5. Digital Tools WebQuest – EdTech w pracy nauczyciela
6. Storytelling WebQuest – narracja cyfrowa i media społecznościowe

Efekty uczenia się:
Uczestnik rozwija umiejętność selekcji i interpretacji informacji, formułowania opinii oraz wykorzystania źródeł online do angażujących rozmów.

 MODUŁ 3: OBL (Outcome-Based Learning) w komunikacji nauczycielskiej

Cel modułu: budowanie językowej pewności siebie w realnych, zawodowych kontekstach.

Spotkania:
7. Speaking in the Staffroom – mówienie o edukacji i nauczaniu
8. The Language of Feedback – komunikacja z uczniami i rodzicami
9. Beyond the Lesson – angielski na konferencji, szkoleniu, w podróży

Efekty uczenia się:
Uczestnik potrafi skutecznie używać języka angielskiego w realistycznych sytuacjach zawodowych oraz dostosować komunikację do różnych odbiorców.

 MODUŁ 4: PBL (Project-Based Learning) – ucz się przez działanie

Cel modułu: rozwijanie umiejętności językowych poprzez realizację projektów konwersacyjnych.

Spotkania:
10. Projekt 1 – Speaking Task Design
11. Projekt 2 – Hosting a Speaking Workshop
12. Projekt 3 – My Own Speaking Routine

Efekty uczenia się:
Uczestnik umie zaprojektować, zaprezentować i zreflektować własną aktywność językową oraz zastosować ją w klasie.

 MODUŁ 5: RUTYNY MYŚLENIA KRYTYCZNEGO jako strategia pogłębiania wypowiedzi

Cel modułu: wzmacnianie umiejętności wyrażania opinii, uzasadniania i argumentowania.

Spotkania:
13. Big Questions – debaty i rozmowy wokół tematów globalnych (Claim–Support–Question)
14. Cultural PerspectivesCircle of Viewpoints, I Used to Think…
15. Speaking Challenge & Reflection – podsumowanie kursu

Efekty uczenia się:
Uczestnik potrafi konstruować głębokie wypowiedzi, prowadzić refleksyjną rozmowę i wspierać myślenie krytyczne w klasie językowej.

Dodatkowo:

  • dostęp do materiałów dydaktycznych po każdym module,

  • zestawy inspiracji i szablonów do wykorzystania z uczniami,

  • certyfikat ukończenia z wyszczególnieniem metod aktywizujących.


Dostępne terminy

2025-09-15 — 2026-04-12
Termin2025-09-15 — 2026-04-12
Godzina16.00 - 17.30
ProwadzącyMarta Cichosz
Harmonogram
Miejsce szkoleniaCentrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku
ul. Złota 4
15-016 Białystok
RejestracjaZapisz się   wolne miejsca: 5


Powrót