Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Białymstoku działający w ramach Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku
posiada akredytację Podlaskiego Kuratora Oświaty – decyzja Nr NP.5470.7.2025 z dnia 10 lipca 2025 roku
Drukuj
Nauka komunikacji u osób ze spektrum autyzmu (ASD)
Rodzaj/forma
Warsztaty
Obszar tematyczny
Wychowanie, profilaktyka, pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Liczba godzin
3 godz.
Organizator
Anna Karpowicz
Współorganizator
prowadząca, Anna Krauze - psycholog
Forma płatna
70 zł
Opis
Liczba miejsc ograniczona. Jest możliwość zorganizowania kolejnej grupy.
Grupa docelowa: Szkolenia przeznaczone są dla profesjonalistów pracujących na co dzień z dziećmi w spektrum zaburzeń autystycznych: logopedzi, psychologowie, pedagodzy, nauczyciele współorganizujący, inni zainteresowani.
Szkolenia oparte są o zasady i terminologię stosowanej analizy zachowania. Nie jest potrzebna wstępna wiedza z zakresu SAZ aby wziąć udział w szkoleniu.
Poruszane zagadnienia :
- problem niewerbalności wśród osób ze spektrum
- dobór metod komunikacji dla ucznia
- wdrożenie systemu komunikacji wspomagającej / alternatywnej
- związek zachowań trudnych i braku komunikacji funkcjonalnej
- związek rozwoju mowy z AAC
Anna Krauze- psycholog
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizacja: psychologia kliniczna dziecka, studia podyplomowe: Stosowana Analiza Zachowania w SWPS. Ukończyła szkolenia z zakresu narzędzi diagnostycznych: PEP-3, ADOS -2, VB-MAPP oraz pracy z dzieckiem z FAS. Ponad 18 lat pracy z dziećmi z ASD jako terapeuta i diagnosta. Wieloletni szkoleniowiec, autorka i współautorka poradników: Emocje w przedszkolu, Dziecko z zaburzeniami rozwoju – autyzm, Nagradzanie i karanie dziecka. (wyd. Raabe, 2014)
W latach 2015 – 2019 była dyrektorem przedszkola dla dzieci z autyzmem. Obecnie współpracuje z Fundacją Scolar gdzie prowadzi zajęcia indywidualne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju, trening umiejętności społecznych dla dzieci z Zespołem Aspergera. Pomaga rodzicom w rozwiązywaniu trudności wychowawczych, prowadzi szkolenia dla nauczycieli i psychologów z zakresu pracy terapeutycznej z dziećmi ze spektrum autyzmu oraz pracuje w zespole diagnozującym zaburzenia rozwoju.