Placówka akredytowana przez Podlaskiego Kuratora Oświaty decyzją SPiKU.5470.2.2020 z dnia 13 lipca 2020 r.
Drukuj
Symulacja biznesowa z elementami grywalizacji
Rodzaj/forma
Projekt edukacyjny
Obszar tematyczny
Kreatywność i przedsiębiorczość
Liczba godzin
20 godz.
Organizator
Kamilla Przychodzień
Forma płatna
Nie
Opis
Symulacja biznesowa z elementami grywalizacji
Cele:
Analiza własnych kompetencji przedsiębiorczych i przygotowanie planu działania zmierzającego do ich rozwoju.
Współpraca w zespole i skuteczne organizowanie pracy zespołu w celu realizacji określonego zadania.
Prowadzenie dyskusji i argumentowanie w trakcie pracy zespołowej.
Formułowanie i uzasadnianie celów, planowanie, prezentowanie zakresu i realizacja prostych zadań projektowych.
Samodzielne obserwacje zjawisk zachodzących w gospodarce i wyciąganie wniosków na podstawie tych obserwacji
Obserwowanie dynamicznie zmieniającego się rynku pracy i rozpoznawanie kompetencji na nim oczekiwanych
Zadaniem uczestników projektu będzie organizacja mini przedsiębiorstwa, odpowiadającego na potrzeby lokalnej społeczności, w tym szkolnej. Bardzo ważnym aspektem projektów będzie wartość społeczna, w tym realizacja kierunku polityki oświatowej państwa:
Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra (...).
Projekt realizuje poniższe zapisy PP Biznes i przedsiębiorczość:
(zarządzanie projektami) pozwala uczniom poznać specyfikę projektów i opanować podstawowe kompetencje związane z ich skutecznym wdrażaniem. Uczniowie, realizując przykładowe projekty, dowiadują się, jakie są etapy projektu i jakie działania muszą podjąć na każdym z etapów, żeby zwiększyć prawdopodobieństwo finalnego sukcesu we własnych przedsięwzięciach biznesowych lub społecznych. Na etapie inicjowania i planowania projektu uczniowie poznają, jak poprawnie zdefiniować cele projektu, jak wyróżnić zadania i określić role w projekcie, a także jak stworzyć prosty harmonogram i budżet projektowy. Na etapie realizowania projektu uwaga uczniów zostaje skupiona na konieczności wprowadzania zmian do wcześniej zaplanowanych prac, natomiast etap zamknięcia ma umożliwić zdobycie kompetencji umiejętnego raportowania, analizowania powstałych problemów i definiowania ryzyk. Wprowadzenie takich zagadnień oraz zdobywanie przez uczniów takich kompetencji w trakcie realizacji przedmiotu biznes i zarządzanie na początkowym etapie nauczania jest istotne, ponieważ stanowią one podstawę do realizowania kolejnych treści w formie projektów, które uczniowie realizują w zespołach.
Szczegóły projektu zostaną podane na stronie CEN we wrześniu.
Program
Dostępne terminy
Cały rok szkolny
Termin
Cały rok szkolny
Prowadzący
Kamilla Przychodzień
Harmonogram
Miejsce szkolenia
Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku ul.Złota 4 15-016 Białystok