Rodzaj/forma | Kurs doskonalący |
---|---|
Obszar tematyczny | Edukacja językowa |
Liczba godzin | 30 godz. |
Organizator | Marta Cichosz |
Forma płatna | Nie |
Opis | Zapraszamy do udziału w kursie, który pozwoli rozwinąć Państwu umiejętności komunikacyjne w języku angielskim na poziomie A2, aby skuteczniej wspierać niepolskojęzycznych uczniów z doświadczeniem migracyjnym. Dzięki udziałowi w naszym kursie zdobędą Państwo praktyczne narzędzia do komunikacji i nauczania w międzykulturowym otoczeniu szkolnym. Cele kursu: Zrozumienie ucznia: Nauczyciele, posiadając umiejętność podstawowej komunikacji w języku angielskim, będą w stanie zrozumieć podstawowe potrzeby uczniów niepolskojęzycznych z doświadczeniem migracyjnym komunikującym się w języku angielskim, co ułatwi budowanie relacji. Ułatwienie integracji: Łatwiejsze nawiązywanie relacji: Prosta komunikacja w języku angielskim umożliwi nauczycielom łatwiejsze nawiązywanie relacji z niepolskojęzycznymi uczniami migracyjnymi, co jest kluczowe dla ich integracji w szkole. Wsparcie w procesie nauczania: Przekazywanie instrukcji: Nauczyciele, korzystając z języka angielskiego na poziomie A2, będą w stanie przekazywać proste instrukcje i wyjaśnienia, co ułatwi zrozumienie materiałów edukacyjnych przez uczniów-migrantów, którzy nie operują jeszcze językiem polskim, ale potrafią skomunikować się w języku angielskim. Budowanie zaufania: Tworzenie bezpiecznego środowiska: Komunikacja z uczniem niepolskojęzycznym ale posługującym się językiem angielskim pozwoli nauczycielom na tworzenie przyjaznego i bezpiecznego środowiska, co jest kluczowe dla uczniów migracyjnych, którzy często doświadczają stresu związanego z nowym otoczeniem. Komunikacja z rodziną: Umiejętność komunikacji w języku angielskim umożliwi nauczycielom nawiązywanie kontaktu z niepolskojęzycznymi rodzinami uczniów migracyjnych posługującymi się językiem angielskim , co jest kluczowe dla pełniejszego zrozumienia edukacyjnych potrzeb uczniów i ich rodzin. Samokształcenie: Uczestnicy kursu zostaną zachęceni do samodzielnego doskonalenia swoich umiejętności dydaktycznych, dzięki możliwości konsultowania się z ekspertami anglojęzycznymi, udziałowi w międzynarodowych projektach edukacyjnych korzystania z materiałów anglojęzycznych etc. Zdobycie podstawowego słownictwa: Uczestnicy kursu będą w stanie operować słownictwem związanych z codziennymi sytuacjami interpersonalnymi. Utrwalenie umiejętności porozumiewania się: Po ukończeniu kursu, uczestnicy będą w stanie skutecznie przedstawiać się, zadawać proste pytania i udzielać odpowiedzi w standardowych sytuacjach interpersonalnych. Opanowanie podstawowych struktur gramatycznych: Uczestnicy będą w stanie poprawnie stosować podstawowe struktury gramatyczne, takie jak pytania proste, przeczenia i zdania twierdzące w codziennych rozmowach. Zrozumienie krótkich tekstów czytanych i słuchanych: Uczestnicy będą zdolni do zrozumienia i wyciągania podstawowych informacji z krótkich tekstów czytanych i odsłuchiwanych na poziomie A1. Pisanie krótkich form tekstowych: Po ukończeniu kursu, uczestnicy będą w stanie skonstruować krótkie wiadomości, listy lub opisy osobiste, wykorzystując poprawne struktury gramatyczne.
|
Program | Moduł 1: Wprowadzenie do Kontekstu Migracyjnego
Moduł 2: Komunikacja w języku angielskim na Poziomie A2 w Kontekście Szkolnym
Moduł 3: Integracja Kulturowa w Procesie Nauczania.
Moduł 4: Wspieranie Emocjonalne Uczniów Migracyjnych
Moduł 5: Współpraca z Rodzicami Uczniów Migracyjnych
Moduł 6: Tworzenie Planu Działań na Przyszłość
|
Termin | 2024-02-21 — 2024-06-05 |
---|---|
Godzina | 10-11.30 |
Prowadzący | Marta Cichosz |
Harmonogram | Moduł 1: Wprowadzenie do Kontekstu Migracyjnego
Moduł 2: Komunikacja w języku angielskim na Poziomie A2 w Kontekście Szkolnym
Moduł 3: Integracja Kulturowa w Procesie Nauczania.
Moduł 4: Wspieranie Emocjonalne Uczniów Migracyjnych
Moduł 5: Współpraca z Rodzicami Uczniów Migracyjnych
Moduł 6: Tworzenie Planu Działań na Przyszłość
|
Miejsce szkolenia | Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku ul.Złota 4 15-016 Białystok |
Rejestracja | Zapisz się wolne miejsca: 8 |