Aktualności

„Polska – 100-lecie odzyskania niepodległości”.  Wychowawczo-edukacyjny projekt czytelniczy

O projekcie:

  • Koordynator programu : Jolanta Bakier
  • Autorzy programu: Katarzyna Gosk, Małgorzata Kakareko-Wiszowata, Elżbieta Korzeniecka, Jolanta Bakier, Aniela Maciejczuk - nauczyciele bibliotekarze Centrum Edukacji Nauczycieli
    w Białymstoku
  • Adresaci: uczniowie szkół podstawowych klas I – III oraz VII-VIII, nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, języka polskiego, historii oraz zainteresowani rodzice
  • Termin: październik 2019 – czerwiec 2020

Cele:

  • rozwijanie kompetencji czytelniczych uczniów,
  • popularyzacja wiedzy historycznej w oparciu literaturę popularnonaukową,
  • rozwijanie postaw patriotycznych,
  • rozwijanie kompetencji tożsamości narodowej,
  • poznawanie historii i rangi symboli narodowych Polski,
  • zachęcanie do poznawania historii naszego kraju,
  • promocja Biblioteki Pedagogicznej w Białymstoku - prezentacja działań projektowych na stronach internetowych biblioteki oraz na Podlaskiej Platformie Edukacyjnej.

Działania:

Program czytelniczy popularyzujący wiedzę historyczną w oparciu o literaturę dziecięcą i młodzieżową będzie realizowany przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku we współpracy z Muzeum Historycznym w Białymstoku. W ramach projektu zaplanowano:

  • interaktywną lekcję biblioteczną   Krótka historia o polskich symbolach narodowych - adresowaną do uczniów klas I-III,
  • interaktywną lekcję biblioteczną  Marszałek Józef Piłsudski - człowiek legenda -  adresowaną do uczniów klas VII-VIII oraz klas I szkoły ponadpodstawowej,
  • historyczno-literacką grę strategiczną  Operacja - Niepodległy Białystok - adresowaną do uczniów klas IV-VI. 

Projekt zostanie zakończony konferencją dla uczestników i zaproszonych gości.

KALENDARZ
< >
Wrzesień 2024
2023 2024 2025
Styczeń
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
Autyzm od wewnątrz – wspieranie rozwoju i funkcjonowania osób ze spektrum autyzmu (ASD)Budowanie myślących klas na lekcjach matematykiCele lekcji, kryteria sukcesu oraz samoocena jako pomoc uczniom w efektywnym uczeniu się matematyki (i nie tylko ...)Dostosowanie organizacji kształcenia, warunków nauki i wymagań edukacyjnych dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnegoDziecko i uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego - sieć współpracy nauczycieliEdukacja włączająca – efektywna praca w klasie zróżnicowanej z uwzględnieniem uczniów z doświadczeniem migracjiEdukacja włączająca – efektywna praca w klasie zróżnicowanej z uwzględnieniem uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i niepełnosprawnością sprzężonąEdukacja włączająca – efektywna praca w klasie zróżnicowanej z uwzględnieniem uczniów ze spektrum autyzmuEgzamin maturalny z matematyki - sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli matematykiJak radzić sobie z zachowaniami trudnymi u dzieci i uczniów z niepełnosprawnościa intelektualną?Jak uczyć uczniów współpracy na lekcjach matematyki (i nie tylko...) – wybrane metody i technikKonferencja inaugurująca szkolny rok katechetyczny 2024/25Lekcja otwarta z matematyki w liceum ogólnokształcącymMatematyczny escape room - pomysł na niebanalne lekcje powtórzeniowe.Robot Photon - jak wykorzystać w przedszkolu/ szkoleRozwijanie zachowań deficytowych u dzieci i uczniów z niepełnosprawnością intelektualnąSP nr 7 Białystok - wspomaganie. Planowanie, wdrażanie, modyfikacja udzielanej pomocy psychologiczno - pedagogicznej.SP w Sidrze - wspomaganie. Planowanie, wdrażanie, modyfikacja udzielanej pomocy psychologiczno - pedagogicznej.SP w Tołczach - wspomaganie. Planowanie, wdrażanie, modyfikacja udzielanej pomocy psychologiczno - pedagogicznej.Technologie informacyjno-komunikacyjne (i nie tylko) w kształceniu matematycznymUczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego na zajęciach rewalidacyjnych i edukacyjnychW jaki sposób zaktywizować uczniów podczas lekcji stacjonarnej i zdalnej poprzez platformę Nearpod?
22 więcej...
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
W tym dniu brak wydarzeń
ROZWIŃ
ZWIŃ